|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| I Europa är Chrysler Lancia numera, tror bara det är England som fortfarande säljer under Chrysler-namnet. | |
|
Marin: Nu är ju bilarna du nämner mindre än Thema, väljer man en BMW får man ta en 3år gammal som är klent utrustad och som rullat 10000mil Länk Ska man ha en 508a är väl den här bästa köp Länk men då får man en 4cyl med tygklädsel och manuell låda. Men gäsp vilken tråkig och ful bil. Vad har hänt med Peugeot? 406, 407 Coupé och 607 var snygga medan 508 ser ut som kom och hjälp mig. Det gör även Superb sedan/halvkombi. Dock är Superb Combi riktigt lyckad. Sedan håller säkert inte alla med om vad jag tycker om 508 och Superb sedan/halvkombi. Man får bra mycket mer utrustning och motor i en Thema än om man köper I40, Passat, Superb eller 508. Dessutom får man automatlåda på köpet och så är den bakhjulsdriven=). Jag håller helt med om att det var feltänkt av Fiat att byta namn från Chrysler till Lancia. Något de undvek i Storbritannien där bilen fortfarande heter Chrysler. Bilpriser säger 330-350tkr för en 12a uttagen 13 som rullat 150mil. (Men dem har säkert ingen statistik alls). Dock listar de en 239hk med det dyraste paketet. De i Tyskland har 190hk V6an och mellan paketet. Mvh Stephan |
|
Verdi |
Apropå plast och interiör. Från Länk : "Den rätt svulstiga amerikanen har snyggats till i fronten och aktern, men den stora förändringen har skett inuti bilen. Interiören består till stor del av mjukt läder, konstläder, och riktigt trä, precis som gamla Lancia Thema." |
Verdi |
En sak är lite märklig och det är att de Lancia Thema 3.0 CRD som ligger på blocket har 240hk och den i Tyskland i första inlägget har bara 190hk. Nästan samma förbrukning dock. På blocket ligger de runt 400 tkr. Får man hem en för 240 tkr så måste det gå att sälja den för lite mer. Eller? Hade jag haft lite cash över så hade jag nog gjort en affär. :) |
|
Måste påpeka att sen 300c fick Lancia märke har de lyft sig enormt när det kommer till inredning. Men håller med GE en del. De har lite skjutit sig själva i foten när de valde det märket att marknadsföra bilarna med. |
|
|
Den fick sjukt dålig betyg i Fifth gear iaf typ sämst av alla bilar de testad |
|
|
Glömde länken Länk |
|
|
Välförtjänt om den kostar 450k men vid priset 240k kan man ha lite överseende med att plasten ser lite tråkig ut invändigt osv tycker jag. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Men den ska ju inte se så tråkig ut invändigt...? Däremot är det en svagare version av 3-liters dieseln som var i den tyska länken. Kanske spelar lite roll värderingsmässigt? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.