|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en tryckspruta från ÖoB. Men sen började jag undra om gummipackningen i den tål avfettningsmedel? Någon som vet ifall avfettningssprutor är av annan typ än vattenspruta? | |
|
Har kört trycksprutor från ÖoB, Biltema, Rusta etc. för både kallavfettning, miljöavfettning och vatten/bilschampooblandning och vissa har hållit längre än andra. Någon har börjat läcka i packningarna och några har börjat rosta på pump-stången med söndriga packningar som följd. Men då de varit så billiga har jag inte brytt mig mer än att jag kasserat de som inte hållit måttet efter två-tre år eller så. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag hade en billig tryckspruta från Jula som jag sprayade ogräsättika med, den hade rostat sönder. | |
| Alla trycksprutor jag har haft ar börjat läcka efter att jag har haft avfettning i dem så är det någon som kan rekommendera en som håller? | |
| Jag plockade isär min nya idag. Och det sitter en packning i den och på packningen är det fett. Så om det råkar komma in avfettning där så försvinner fettet. | |
|
Trycksprutan från ÖoB ser exakt ut som denna Länk Fast annan färg bara. Så den borde nog klara avfettningsmedel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.