|
|
|
|---|---|
|
Dock så råkade jag ut för en otrevlig händelse idag. Efter ha lekt lite hårt med bilen så fick jag varningsmeddelande. Motorfel - motorlampa lyste och effekten vart reducerat. (engine reduced power) Jag startade om bilen omedelbart och felet fanns ej kvar! Någon som har någon aning? bör jag lämna in bilen? Bilen går som den ska och inga fel funna. Kollat digital checken och allt är OK. Dock så har jag inte hittat manuella oljestickan. Vart sitter den?? tacksam för svar, orolig för oljetrycket. Lr är detta ett vanligt fel vid hög belastning?? | |
|
Efter motorlampan skall det finnas en felkod som berättar vad som gick fel. Denna läser man dock ut via ODB uttaget. Det behöver inte vara något allvarligt, men det kan ju förstås vara ett problem. Jag tror inte på oljetryck dock. Du har väl n55 på din? men på våra n54 är det vanligt med spridare, tändspolar eller bränslepump. /DJ |
|
| Eller tändstift | |
|
Jag får väl låta bmw verkstan kika på felkoderna. |
|
|
Kan ju vara vad som helst men säkert inget att oroa sig för, lägg inte ner några pengar på att läsa av felkoderna hos BMW om det inte händer igen. Va det varmt ute så kan det ha varit heatsoak/överhettning som också är vanligt men inget att oroa sig för. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.