|
|
|
|---|---|
|
Nybörjarfråga. Hur mycket bilschampo blandar ni upp i hinken? Har köpt Meguiars Ultimate Wash & Wax. Det skall blandas 0.3dl schampo i 4L vatten. Räcker 4L till en biltvätt? Jag får så klart reda på det när jag tvättar bilen, men skulle vara kul o veta hur mycket det "brukar" gå åt :-) | |
|
Nja, du kan nog räkna med minst den dubbla mängden vatten, kanske t om tre gånger så mycket, dvs. mellan 8 och 12 liter i en normal hink. Sedan beror det givetvis på hur skitig bilen är - är det första stortvätten efter vintern går det nog åt mer vatten ändå... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 10 liter funkar vid normalsmutsig bil. | |
|
Hej! När jag tvättar min xc60 går det åt 20 liter vatten, z4 klarar jag på 10 liter. Blandar 4 kapsyler /10 liter. |
|
|
Om jag använder 10L per tvätt borde flaskan räcka ca 19 tvättar. Det blir ca 9.42kr/tvätt :-) Tvätthallen är fortfarande en större kostnad. |
|
|
Nu blir jag förvirrad :-P På denna sida står det 0,3dl till 10L vatten. Länk |
|
| Jag brukar köpa ett schampo på min lokala ditec-affär, de har ett schampo som heter bara "Schampo" och där skall man slå i så lite som 1-2 kapsyler till 1 hel hink med vatten, alltså 8-9 liter vatten och det räcker gott till två bilar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.