AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
865

Någon som vet något om lila M3 cab?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Någon som vet något om den lila M3 cab som står hos Bolins bil hisingen/GBG? Jag var och tittade lite idag, den är verkligen oemotståndligt läcker. En sorts specell lila/rosa metalliclack, med en riktigt "porrig" inredning i lila/rosa skinn.

Bilen är en -95 som man vill ha 229.000 för. Hade man suttit på de pengarna för tillfället vet i allafall jag vilken bil man hade köpt!

Den färgkombinationen kan inte vara vanlig, hade varit skoj att veta mer om den.
Jag har en förmodligen likadan bil
1 ägare = jag
M3 cab -97 individual.
Rosalila metallic
Lila buffalo läder - även dörrsidor samt kardan - läder upp till fönstren
Individual ädelträ
Mittarmstöd
Lila cab
Lila hardtop
17" AC-Schnitzer typ 3 R (60000:- i nypris) 9,5 bak & 8,5 fram (valsade skärmkanter) med nya däck (TOYO bak-245x35 & Pirelli fram - 205x40)
Simons sportsystem (Rostfritt)
J/R luftfilter
Elstolar
Elsitsvärme
4 * nackstöd
Aut avbländb backspegel
Parksensor
Stora datorn
Stora acc (digital fläktx2)
Bmw stora ljudpaket med Cd-växl samt 10 högt.
Farthållare
Nya vanosen (Sach:s) - 21000:- med montering
K/W Koni ställbar sänkningssats höjd/hårdhet (18 500:-)
Icke rökarpaket
Överrullningsskydd
Lackbehandlad
Har säkert glömt något.....
Har tidigare varit utställnings/demobil hos BMW i Tyskland, då den hade 4100 mil på mätaren när jag fick klorna i den sommaren 2000.
Den har rullat 8000 fullservade mil. (mycket lugna mil) - har aldrig burnat med bilen!!
Mycket trevlig servicebok som har tryckt insida med alla detaljer kring bilen typ : utrustning etc...
DODGE VIPER
det e inte en sån som du har PURPLE det e en vanlig m3 cabbe av 95års modell med lila färg ,inredningen 2 färgad men det e lackad o ej sån skinn original
den e värd på sin höjd 165000:- inte mer ,anser jag det e trots allt en vanlig m3 cabba 95a
eller har jag fel?
Dodge Viper: Det var skönt att höra, hade för mig att min är enda x-et i världen med kombinationen lila läder samt lila cab.
Purple
Var det dim cabbe som stog ensam på vallåkra? Längre ner från de andra BMWna?
Såg en som passar in på beskrivningarna ovan.
Kolla dock inte helt 100 på den, men visst väckte den uppmärksamhet i alla fall.
Berbel

Det stämmer, den blev fotograferad av 100 tals intresserade - kul! Folk trodde tom att jag lackat om bilen samt sytt upp nytt läder!?
DODGE VIPER
vissa e ju roliga
om du kommer ihåg så finns det ju luftintag på min viper du vet de som va täckta med svart nät ,jag kan inte fatta att folk tror det e högtalare,hehe
vissa e ju goa i huvet
Purple jag vet vilken din bil är tyvärr måste jag säga att min kompis har haft en likadan som din fast med gul/lila skinnklädsel
Mr Henke: Din kompis har en -96:a med svart cab och precis som du beskriver gult läder i stolarna samt gulaktigt ädelträ samt orginalfälgar och det är en viss skillnad utseendemässigt, vad gäller övrig utrusning vet jag inte. Vad jag hört så har det tillverkats 3 st lila M3:or cab i denna färg varav min är den enda med lila tyg i cabben och helt ren lila i lädret. Det finns 325 och M5:or i samma lila men de är extremt ovanliga precis som min/din kompis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.