|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag håller på att fixa till lite saker på bilen (523, e39 -97) däribland det att airbag lampan lyser. Jag har ett diagnosverktyg Bmw Carsoft 6.5. Jag har delat och rengjort kontakterna under bägge stolarna och min fundering är ska bilen vara i gång när jag läser av och nollar eller räcker det med att bara tändning är tillslagen. Tacksam för lite tips | |
| Tändingen ska vara på så alla kontrollampor lyser. | |
|
Motorn behöver inte vara igång, bara i tändningsläget. Jag brukar även koppla på laddare. Carsoft säger till ifall den inte får kontakt med modulen! |
|
|
Tackar för tipsen, jag har testat att radera men det vill sig icke, är det någon som vet något om code index 4?? Tacksam för svar// Majol |
|
|
Du får förklara lite mer. Vad händer? Du kan läsa felkoden men inte radera den? |
|
|
Vilken felkod kommer upp? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det står att Airbag status OK, men lampan lyser i alla fall?? |
|
|
Ok då är det kanske ok. Vet att när sensormattan är dålig så kan den tändas och släckas, kanske den som är dålig, man borde kunna ohmäta den. Ditt interface verkar fungera i alla fall. |
|
|
Okej, tack. Så här står det Single diagnosis AIRBAG - Status OK Module info: AIRBAG Version: AIRBAG BAE (Driver+Passenger AB) Part Nr.: 8 374 799 Hardware Nr.: 3 Software Nr.: 5 Diagnose index: 6 Release date: 10/97 Supplier: Temic Code index: 4 - Single diagnosis completed ! |
|
|
Airbaglampan måste nog släckas på verkstad. Funkar inte med Carsoft. ___ Min bil: Länk |
|
| Klart det funkar att släcka med carsoft, felet är något annat. | |
|
Fungerade att släcka min airbaglampa när det var glapp i kontaktstycket i A-stolpen. Dock måste man ju givetvis åtgärda felet som var först... Fick du någon felkod innan du försökte släcka lampan? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...ja, släcka med Carsoft menade jag! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jaha, det gick inte för mig i alla fall... ___ Min bil: Länk |
|
|
Jag hade ett fel tidigare på den och då var det kontakten under passagerastolen och då släcktes den på en mekonomenverkstad |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.