|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på AFE Cold Air intake ( Länk ) Tyvärr verkar man inte kunna på tag på detta för under 4000 kr så jag undrar om nån vet några bra, likvärdiga alternativ som är billigare? | |
|
BMS är nog det vanligaste kittet världen över, funkar fint och det är säkert nån här på hemmaplan som har ett till salu. Dock är det inte fel att bygga nån avskärmning till det. |
|
|
Vilken typ av underhåll kräver filtret? Antar att man behöver rengöra det eller köpa nya filter efter ett tag? Jag hittade BMS Dual Cone på burgertunings hemsida men finns det nån återförsäljare i Stockholmstrakten (eller i Sverige så man kan beställa)? Är inte så jättekunnig i detta så all hjälp uppskattas :) |
|
|
Nja dom behöver inte bytas utan bara tvättas nån gång då och då precis som alla öppna luftfilter. Tror inte det går att köpa nya i Sverige men det är inga problem alls att beställa från USA med största sannolikhet slipper du moms och tull eftersom det är en så låg summa. |
|
|
Jag har precis det systemet du länkar till Fedorov. Det är absolut ett bra system men i efterhand kan jag konstatera att jag mycket väl hade kunnat köpa BMS istället. aFE är snyggt, låter inte onödigt mycket och det följer med ett rengöringskit beroende på vart du beställer ifrån. Den trevliga blå färgen försvinner dock efter ett få antal mil haha. Kräver sin rengöring... Beställde från VRSF och fick inte betala särskilt mycket i moms eller tull, slutpriset blev kring 3kkr om jag inte minns fel pga mängdrabatt vid den beställningen. |
|
|
VRSF hade ju betydligt lägre priser än på AFE:s hemsida... Då är frågan: dry eller oiled? Räcker det att skölja filtrena med vatten bara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.