|
|
|
|---|---|
| Hej, någon som vet om strålkastarglas lenserna som sitter i är bara som ett skydd eller har dom en annan uppgift? dvs. kan man köra utan en? | |
|
Nej dom ser ju till att du får rätt spridning på ljuset så dom ska du inte köra utan :) |
|
| Vad har du för lyktor, bosch eller zkw eller hella? | |
|
Okej, för en lens sprack i glaset när man skulle montera angel eyes, kör utan en på ena halvljuset sålänge men tänkte de är ingen brådska o fixa de nu Har Bosch lyktor. |
|
| Jag har linser liggandes till bosch.. | |
|
Jaha! Men jag tänkte om man skulle åka besikta utan en lins på Ena ljuset, blir ljusbilden fel då? Eller märker dom inget? Det är en på halvljuset som e borta |
|
| Någon som kan förklara exakt vad Linsen påverkar ljusbilden och om de är olagligt/ anmärkning på besiktning? Grejen är den att bilen är nybesiktad innan den sprack men tänker långsiktigt! | |
|
Ja ljusbilden blir fel, och du åker förmodligen runt och bländar andra trafikanter nu! Men om du tycker 320kr är värt att testa bara för att se ifall den kan gå igenom så gör de.. Kör upp mot en vägg och jämför den som inte har lins med den som har. Täck ett ljus i taget. Antar att dina linser på halvljuset är gulbrända som de flesta på bosch-lyktorna? Själv köpte jag ett par beggade ZKW och bytte glas på, finns sjukt billiga glas till ZKW-lyktorna. Tror jag gav 25€ styck eller nått sånt. |
|
|
Testa häromdagen mot en vägg, ingen märkbar skillnad faktiskt. Lyser i samma höjd och riktning som den andra men hade du en Bosch lins liggandes? Tänkte på den till halvljuset som skiljer sig lite mellan parkering/helljus linsen i glaset. Vad skulle du ta för en då? Mvh |
|
| Och nej dom är inte brända linserna jag har dom är mycket fina :) | |
| Och nej dom är inte brända linserna jag har dom är mycket fina :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.