|
|
|
|---|---|
|
En flyktig bekant har en vit M3 e93 -09 som jag är sugen på o handla, sv-såld, dkg, navi, 19 tums 220, det mesta i utrväg, 3000 mil. Är 400 rimligt att betala eller vad tror panelen? | |
| Varför inte en fet 335 e93? Lite trim och du slaktar m3an. | |
|
Men de kommer alltid att förbli "bara" en 335 Satsa på en M3a istället att den skulle bli slaktad,?!lite överdrivet där..... |
|
| M3 är annan liga jmf med 335. Har du råd, köp M3. Och så finns det betydligt billigare trimmade bilar som slaktarbåda dom. | |
|
En M bil är en M bil. Du kan trimma allt men det kommer aldrig bli en M3. Mitt ex en M3 E90 var och kommer förbli bland det roligaste jag har ägt. Som det skrivs ovan, om du har råd med M3, köp M3! |
|
| Visst är en m3a alltid en m3a men det måste svida när en 335a tar den i race! Det verkar vara känsligt ämne för er som har m3or. Ni/du kanske har upplevt känslan av att bli omkörd av en 335a ;) | |
|
Får du samma känsla när din trimmade 335 blir totalförnedrad av tokpreppade Volvisar, diverse japsar och Saabar? |
|
| För de första så behöver man inte toktrimma en 335a för att den ska ta en m3a, räcker med ett chip. Är det så du käbner när en 335a tar din m3a? Haha.. | |
| Jag har ingen m3....har aldrig haft. Däremot 335. Fin bil, men ska inte jämföras med m3. Dessutom har ja svårt att se en 360hk 335 piska en 420hk m3. | |
|
Skulle inte tråden handla om värdering av M3? Inte om en moddad 335 kör fortare än en M3. Jag tror 380-400 är ett rimligt pris, ffa om man vill ha svensksålt och DKG. Finns inte jättemånga att välja på. |
|
|
Marin: jag vet inte vad du hade för chip i som gav 360 hp men jag har 400 hp i min. Sen gör ju dubbel turbon en stor skillnad jämfört med bara v8an. Jag mötte på en m3a på motorvägen och jag hade 2 personer till i bilen (alltså 3 totalt) om det var otydligt ;). Det blev iaf race med m3an och vi låg nästan jämt fast han var själv i sin bil. Jag har cab och den är mycket tyngre än coupe och jag tar m3an så coupen äter upp m3an. Jag tycker iaf att 335an håller samma klass som m3an fast på ett annat sätt. Det är min synpunk. |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Min pappa är starkast. |
|
... och en M3 cab är en fantastisk bil på många sätt så har du chansen så köp den! Bara att cabba ner, starta motorn, höra vrålet bakifrån från avgassystemet och sen köra iväg och höra motorns ylande, gör en varm. Givetvis skall den ha DKG som jag tycker är ett måste på en M3. Priset som skrivs ovan låter juste. Jag sålde en kanonfin -09 i höstas för 415 tkr. Den hade gått cirka 2800 mil. Den hade replica 19". Att jämföra en M3 med en 335, då har man inte provat en M3 enligt min uppfattning. Allt är inte bara att åka snabbast rakt fram från A till B... En M bil kan aldrig jämföras med en "vanlig" BMW! /Anders |
|
| Första generationens M3 har prestanda, ungefär, som en ny 320 diesel, men det råder väl ingen tvekan om vilken som är mest exklusiv... Så prestanda är verkligen inte allt. Men e9x M3 planerade man väl att bygga typ 100.000 bilar av så även den är en dussinbil jämfört med exempelvis e30:s strax över 15.000 bilar. | |
|
med känsla: Han vill ha 430 för den vid snabb/smidig affär, inte helt orimligt kanske men inte jättebilligt heller. Finns inte nån likvärdig till salu på blocket, bara italienimport/5000 mil och dem kostar ju från 350 så jämför man där känns 430 väl saftigt. |
|
|
Väcker upp denna tråden lite med en fråga om någon skulle söka en max utrustad M3 Cab. Jag har fått ett bytesförslag på en extremt bra utrustad E93 -12 som dock är tysk import men köpt som Premium Selection av BMW åf. Om någon söker en sådan bil så skicka gärna Power post till mig. /Anders |
|
|
Anders; till våren kanske, men det blir nog för sent då :) M3:an är ungefär dubbelt så snygg som 335, samt låter göramycket bättre, så jag tycker nog att Roy kan behålla sitt lillebrorskomplex för sig själv.. |
|
|
En viss "114i" här på forumet hade oxå slaktat Roys 335i. Trim är aldrig samma som original, M är M! |
|
| Håller med Stilren...men varför skulle 320hk "slakta" 400..? Eller har jag missat en chipning på M135:an? :) | |
|
Min 126d tar ALLT! Ja, 126d. Men, M3 e90 eller B5, kanske blir nästa leksak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.