|
|
|
|---|---|
|
Ja som topic lyder så undrar jag om jag verkligen behöver viskofläten på min e46a? en polare har precis en likadan och hans har ingen, har även sett flera som inte haft det. Någon som vet säkert? hade vart gött att slippa volvo ljudet :P | |
|
Ta bort fläkten skulle jag inte ens våga tänka tanken på.... Det är inte så att du tänker på elfäkten till ACn som sitter framför kondensorn och synlig genom njurarna? Bilar utan AC borde sakna den, även om det låter märkligt med E46:or utan AC. Viskofläkten syns för övrigt bara om man öppnar huven (om det är samma som i E36) Min gick sönder på E36 328i och tempen stack upp mot rött direkt vid stadskörning i sommarvärmen. |
|
|
Det verkar skilja mellan olika exemplar av E46:orna, kanske beroende på utrustning och/eller när de är tillverkade. Min 320i manuell, med ACC har ingen viscofläkt utan elfläkt som sitter innanför kylarpaketet, dock ingen fläkt på framsidan... Det kanske går att bygga om från visco- till elfläkt, men det är kanske inte helt problemfritt. Om din bil låter som en gammal volvo, är troligen din viscokoppling trasig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
om man står i oväntad bilkö så ser man med stor sannolikhet en eller flera bilar som ställer sig åt sidan och motorhuven uppe och det ångar - det är vad som kommer att hända om du tar bort viskosfläkten och inte ersätter det med något annat, typ elektrisk fläkt eller kopplar så att AC-fläkten (om den finns) också slås på av motortemperaturen mha. slangtermostat eller likande. |
|
|
Bilar med automat har viscofläkt, medans manuella bilar har elfläkt. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.