|
|
|
|---|---|
| Hej! Undrar om det är svårt att riva ner bakvagn på en Bmw, måste tydligen riva den för att byta stilletblocket eller vad dom heter. Är det en stor operation för en verkstad eller kan man göra det hemma skälv om så kan någon tipsa för lättast sätt att få ner den? MVH | |
|
Hej du behöver ej riva bakvagnen för att byta dom går att byta ändå Såga sönder dom gamla och pressa in dom nya med en gängstång Gjorde detta på min för många år sedan Lyft är att rekomendera Tar ca 3 tim i lungt tempo Mvh mikael |
|
|
Hej Följer du denna lite förenklade guiden så fixar du det på ca 3 tim som åströmarn säger. Länk _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Tackar! Det var en mekaniker till föra ägaren på bilen som sa att man lära göra så men jag blev lite misstänktsam om det verkligen kunde stämma därför skulle han sälja den så jag köpte den på en gång :) | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Kallas silentblock eller silentbussningar. Stiletter och stilettklackar är något helt annat! :-) Som nämnts ovan går det att göra själv. Men med specialverktyg går det mycket snabbt varför det ofta är billigt att lämna in den. Brukar göra allt själv på min E34 men för bytet av silentbussningarna så lämnade jag in den. Materialet kostade 700 SEK och arbetet 1360 SEK. Så runt 2000 SEK allt som allt alltså. |
|
Är det värt att köpa powerflex bussningar från amotek? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.