|
|
|
|---|---|
|
Info om bilen: Bmw 316 M43 E36 (ABS ASC-T) Bromsarna ligger an fram, inget man märker när man kör, men om jag lyfter upp bilen så är det rejält trögt att snurra hjulen. Vad har jag gjort? 1. Renoverat båda framoken med nya packningar (går hur lätt som helst och går trycka in för hand, samt "fjädrar tillbaka som dom ska) 2. Bromsbelägg löper fint, glidkolvar löper fint. 3. Nya bromsslangar. 4. Nytt bromsrör på vänster sida. Vänster sida kärvar inte längre, vilket jag tror beror på att jag har fått in ytterst lite luft vid bytet av bromsröret. Ska köra abs-relät (bygla 30, 87) ett par gånger och lufta igen, så jag får ut eventuellt luft och tror att den kommer kärva igen efter detta. Släpper luftnippeln på högra oket så släpper trycket, således ligger inte problemet i oket. Jag har lite teorier, men behöver hjälp hur jag ska angripa detta och ringa in problemet. 1. Huvudbromscylindern går inte tillbaks helt (kärvar)? 2. Returhålet i huvudbromscylindern är delvis täppt? 3. ABS ventilerna kärvar? 4. Bromsservot hängt sig? Jag vill helst hitta detta problem utan att lägga ner massa onödigt arbete. Vart börjar jag? OBS! LÄS INNAN ni svarar, vill helst inte ha svar som "Kolla så beläggen inte sitter fast" Tack på förhand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.