|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om någon av er någon erfarenhet av japsdämpare på bmw e46 330 ci. Mitt system är 2 rörs hela vägen. Man måste sätta något typ utav Y RÖR så att man får ihop 2 rör till 1. Finns detta Y RÖR att köpa eller får man kapa och svetsa själv? Sen undrar jag hur ljudet blir. vill att de ska låta lite mer än vad orginalljuddämparen gör men inte överdrivet. Tack på förhand!:) | |
|
Finns "stegmuffar" att köpa (roligt ord) Länk Jag tror att Mekonomen har sådana. Personligen så skulle jag aldrig ens komma på tanken att montera en japsdämpare på en Bmw. Men vi har alla olika smak :) Lycka till med projektet, och fråga om det är något som strular. |
|
|
Y-rör kan du köpa på tex Biltema. Även mekonomen som ovan nämner. Något exempel på hur det låter. Länk |
|
| Länk | |
|
Daniel_80: nej visst jag är väl inte heller överförtjust i japsdämpare på bmw, men för att få ett sköbt ljud så måste jag ju byta hela avgasröret då jag har totalt 3 ljuddämpare. En slutdämpare och 2 mindre under bilen. Så jag tänkte att en japsdämpare borde la funka. |
|
|
Köp hellre ett Eisenmann RACE. Sök efter det på forumet och du kommer ha en stunds läsning. Eisenmann är riktigt schyssta handgjorda prylar, du kan köpa bara slutburken (räcker fint i min cab) eller catback. Ser väldigt snyggt ut med 2x76mm slutrör som passar perfekt i uttaget i diffusorn där bak. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.