|
|
|
|---|---|
|
Nu har det kommit till att beställa tjänstebil. Och valet blev en Volkswagen Passat TDI 140 BlueMotion Technology Variant. Det jag undrar lite över är vilken utrustning tycker ni att man ska ha. Det jag har valt hittills är. Navigation system "RNS 510", 4 x 20 watts, 8 speakers mobile phone preparation Black cloth "Conte" multi-functional steering wheel xenon head lights with active control and cornering lights front fog lights with chrome surrounding and static kerb illumination rear camera "Rear Assist" 230 volt rear power outlet Sports suspension kit rear and rear side privacy glass "Light and visibility" package | |
|
Finns det en fixt budget eller är den variabel? Men som alltid så kommer ju mer utrustning alltid kosta mer... __________ Mvh Grelle |
|
| Det blir nettolöneavdrag på detta som jag har valt nu. Och en viss summa på extra utrustningen så det går inte få hur mycket som helst :) | |
|
Premiumpaket och Dragpaket ------- //Lövet |
|
| Vad ingår i premiumpaketet? Finns inget sånt att välja, utan jag plockar ihop allt för hand. | |
|
Dynaudio hade jag tagit alla dar i veckan, jag har det i min golf nu och det är glädje varje gång jag sätter mig i den. Hoppas verkligen H/K ljudet i BMW:n är minst lika bra. |
|
| H/K-ljudet är något vassare än Dynaudio i Golf VI. | |
|
Väljer man utan tanke på vad det kostar tar man allt extra Men får det kosta vissa pengar hade JAG valt bra stolar och stereo sen efter det hade jag funderat på tingeltangel som gps mm För ofta är det bättre med eftermarknadsmodeller men det är jag det Ha deT |
|
|
Åh, det låter lovande DLC! |
|
|
Premiumpaket är skinnklädsel, 17", xenonljus bland annat. Dragpaket är dragkrok och backkamera till paketpris. ------- //Lövet |
|
|
Nån Dynaudio kan jag inte välja tyvärr. Det är begränsat mellan Navigation system "RNS 510", 4 x 20 watts, 8 speakers RCD 310" audio system 5 RCD 510" audio system, 4 x 20 watts, 8 speakers |
|
|
Skumt att du inte kan välja premium, drag eller Dynaudio? Har du någon "papperslista" med val du kan göra? För i konfiguratorn på hemsidan kan du ju välja alla 3 alternativ jag räknat upp. Nåja, det kanske är speciellt för tjänstebilar, har aldrig haft en. Navigering hade inte jag valt, speciellt inte om det innebär att något annat roligt måste väljas bort. Vad är det för variant från början? Grund, Masters eller GT? |
|
| Jag va nog väldigt otydlig. Jag har fått en tillfällig hemsida och där väljer man min utrustning till bilen. | |
|
Är det någon form av personalbil? Fundera både en och två gånger om du ska nappa på det, ofta är det nära samma kostnad som privat men du får massor av begränsningar. ------- //Lövet |
|
| Nä det är tjänstebil. Det går och få den utan nettolön avdrag. Men då får du standard utrustad passat. Vilket inte så mycket att hänga i jul granen | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Glöm för guds skull inte elstyrda stolar fram så du kan höja sittdynan i framkant. Min bror har en ny Passat 170 Diesel fullutrustad men dock utan elstolar (sportstolar) man sitter pissdåligt rent ut sagt en äldre Saab 9-5 eller V70 är rena drömmen vad gäller stolarna! All lull-lull han har på bilen betyder inte speciellt mycket då man sitter obekvämt. Märks tydligt på långkörningar. I detta avseendet saknar han sin Bmw E39 från 2000. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.