|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw e39 525i manuell touring 03 som jag tycker har hög förbrukning på. Tex i konstant fart på motorväg i 120km/h ligger förbrukningen på 1liter/mil. Mina 2 tidigare likadana e39 fast årsmodell 2001 låg förbrukningen på 0,85 i samma hastighet. Även blandade förbrukningen ligger högre på min senaste. 1,1-1,2 l/mil. Dom 2 tidigare låg på runt litern blandad. Har bytt alla filter, olja, stift, soppafilter, injektor cleaner, kollat felkoder, bytt vevhusvent, Någon som har någon ide eller tips på vad det kan vara? | |
Karl-Hilding |
Mer Etanolinblandning nu. På våra 530 och 116 har förbrukningen stigit 0,5 dec. Över natten så att säga! |
| Fast jag tankar bara 98 | |
|
Hur skiljer sig däcken på denna jämfört med dina förra? __________ Mvh Grelle |
|
| Låter mycket , ungefär som min gamla 540 jag hade | |
| Har original 17" på denna. På dom förra hade jag 17" och 16" | |
|
Beroende på vart du tankar så finns det etanolblandning i 98 oktan också. BMW M-POWER |
|
| Vad kan det vanligaste felet vara? Lmm? Lambda sensorer? Vakuumläckage? Bälgen vid insuget ser dock fin ut. | |
|
Du skriver "runt litern för den gamla och 1,1 för den nya". Det är ju nästa samma! |
|
| Den senaste ligger på 1,1-1,2 och dom 2 andra ligger på 0,95-1,0 så då tänkte jag att något måste vara fel :( | |
|
Uppmätt förbrukning eller enligt färddator? ___ Min bil: Länk |
|
| min 525 -01 ligger på ca 0,85,Verklig förbrukning,med ACC igång. Dåliga 235/45/17 GY exelence. Med ca 2,7bar runtom, kör 85% landsväg måttligt tempo | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.