AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.776

Pris fjäderbyte X3

Har drabbats av fjäderbrott bak på min X3 3,0i av årsmodell 2004, std chassie.

Ungefär vilket pris kan jag förvänta mig på ett byte, bra att veta innan jag börjar kontakta verkstäder?

Hej, har precis fått ett dagsaktuellt pris på BMW verkstad 3996 kr.

Dyrt! Prova kolla vad enbart fjädrar kostar hos BMW och arbete hos Mekonomen. Tror du sparar minst 1000 kr.
Då ska du få dagens tips, hoppas du inte hunnit köpa, jag köpte fjädrar från autoteilemann.de.... Svenska lesjöforsfjädrar med starkare gods än det klena spagettifjädern som BMW säljer som man dessutom vet går av bak... Jag köpte båda bakfjädrarna för 36 euro st. Kostade strax under 900.- inkl frakt, kom på två dgr med jetpak till dörren.

Betalade 1000.- för bytet och det går nog få ett par hundringar billigare för det gick fort jobbet.
Kan tillägga då att det är exakt likadan fjäder som autoexperten ska ha 1250 för o Dyronomen ca 1300 STYCKET. har kollat upp det o Lesjöforsfjädrar gör bara en typ av fjäder för X3. Godset är tjockare eftersom man anser att det inte håller annars.... Vilket originalfjädern inte gör speciellt länge....

Själv tycker jag Mekonomens reklam om att de gör precis samma jobb som märkesverkstaden men till ett helt annat pris är direkt missvisande och oseriös. Men det är ju off topic....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.