AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.915

Nya skyltar kommer 2014!

Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Nu moderniseras reg-skyltarna. Bl.a blir det lättare att få s.k. USA-skyltar.
Läs mer här: Länk
Här finns ritningar på de nya skyltarna: Länk
J3
155
J3n5
325i coupe -94 Daytona Violett
Snygg om man bortser från det blåa!
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Jag vill inte ha EU märke på min skylt, något de nu tänker ta bort valmöjlighet till. Så inte bra nyheteralls!
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Har redan monterat skyltar utan EU-märkning. Ska nog beställa en omgång till i reserv. Går ju inte att centrera de EU-skyltarna och då retar man sig bara på det.
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Precis, men det innebär att man kan inte byta fordon och beställa nya skyltar utan att få den fula skylten! Symetri är viktigt för mig iaf. Kanske därför jag inte gillar Alfa och deras lösning med skylten :)
Dom kan ju även börja fundera på att sänka priset på personliga skyltar. Ligger väl på en 6000:- idag. Vilket är helt galet. En tusing hade jag lätt kunnat betala.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
De hade ju kunnat designa skyltarna så EU-märket satt i mitten, där skattemärket tidigare skulle sitta....men det finns säkert någon EU-regel som säger att märket skall sitta längst ut till vänster...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Johan B: Det är säkert som du skriver men annars kan man ju själv köpa märke och sätta i mitten. Bara för att det går och är snyggare ;-)

Länk

Att det sedan inte är lagligt är en annan femma.

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Blir att inhandla ett par extra skyltar utan EU-märket!
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Bra att de är lite mindre men känsla för symmetri är väl inte tjänstemännens starka sida.
Det kanske lönar sig att skrika till?

Jag gick in på: Länk
och skrev följande: " Det vore bra om ni gjorde de nya skyltarna symmetriska. Passa på nu när ni har chansen! "

Skriv ni också så kanske vi skapar historia....
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Tycker 6000kr är helt rimligt för personlig skylt.
Du äger skylten i 10 år, detta ger en kostnad på 50kr/mån om man slår ut det.
Samt att det inte kostar något att flytta skylten när du tex byter bil.

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har för mig att pengarna från personliga skyltar går till någon trafiksäkerhetsgynnande fond av något slag.

Mvh
Johan B

Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Handläggaren på Transportstyrelsen ska framföra mina åsikter...
Är det några mer som skickat in?

Länk

Häng på nu!
Det kostar 60:- att få en ny skylt. Vad är det som kostar 6000:- egentligen?
Sen vart pengarna hamnar kan man ju disskutera länge, eftersom ingen vet. Transportstyrelsen bjuder kanske sin personal på nån trevlig kryssning. ; )
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om du vill ha en personlig registreringsskylt med egen text; t ex. "SNYGG", kostar det 6000kr.

En ny duplettskylt kostar nog 60kr som du skrev...

Saxat från transportstyrelsens hemsida:
"Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige."

Mvh
Johan B

de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Hade det inte kostat nåt med en personlig skylt så hade ju betydligt fler haft en och det är ju lite tråkigt tycker jag i alla fall.

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
Skyltfonden. Det va de dummaste jag hört. Förbätta vadå.. Har varken hört eller sätt eller läst något om hur dessa pengar används. Dom skulle visserligen ta pengarna till att laga alla j*vla hål som kommit nu efter vintern, för pengarn verkar visst va slut i den kassan. Men summa summarum.. Fler borde haft en personlig skylt, hade varit riktigt skoj. Priset måste sänkas!
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Vinyl: Du förstår väl att pengarna går till all jävla omskyltning som skapas genom sänkta hastigheter i Sverige samt att sätta upp alla förbannade fartkameror. Det är minsann trafiksäkerhet på hög nivå :-/

Jaha, därför hela Malmö har blivit 40 km/h nu.

Citat:
Nu justerar vi hastigheterna i Malmö
Från och med 7 maj 2013 utökas 40-zonen. Det innebär att hela Malmö innanför Inre Ringvägen kommer få hastighetsbegränsningen 40 km/h. Citat:

Hamnde lite utanför tåden nu men men.. Jag får väl leva med att en personlig skylt kostar 6000kr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.