AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.076

drar ur batteriet e39

Po
137
Poudi
520i Touring -02
Tjääna!
Har en -02 touring 520I som drar ur batteriet! Står bilen en natt går det bra, men två nätter..........ja då går skiten inte att starta! Finns det något vanligt fel på dessa modeller som kan tjuvdra?
Fläktmotståndet.
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Ovanstående samt kasst batteri var det på min. Kan också märkas på att fläktens funktion varierar. BTW. Mkt enkelt att byta själv.
Hjälper inte fläktmotståndet kan också kabelhärvan mellan bil - bagagelucka vara värd att kollas upp, oerhört vanligt att denna slits. Kan ge div underliga följdfel den också.
Po
137
Poudi
520i Touring -02
Förra ägaren påstod att fläktmotståndet var bytt för några år sen. Hur länge håller dessa motstånd egentligen? Batteriet är nytt så det kan vi avfärda. Däremot ska jag kika på kabelhärvan :)
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Om min erf stämmer så c:a 10 år om det är org. Stämmer på min och pappas i alla fall. :-) Jag har även för mig att jag läst det? Bytte han till nytt eller var det beg?

Jag tror det går att testa genom att dra ur säkringen eller att mäta hur mkt det drar där i viloläge.
Sätt en multimeter i serie och mät ström sedan drar du säkringar till strömmen sjunker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.