|
|
|
|---|---|
|
Fick nedslag på besiktningen då det har varit lite problem med styrservot. EG:2.1.4 Styrning kärv (ingen återgång) Det är bara när man står still och vrider på ratten på tomgång som det går trögt, ger man det lite varv så försvinner. Vid körning är det inga problem att styra eller vrida tillbaka ratten. Jag försöker hitta vad som står i eu direktivet, någon som vet? | |
|
I EU direktivet får du leta länge... Vad är det för bil? Det kan underlätta en del men är det en äldre så ny olja eller/och pump kan vara ett måste. BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
E39 525 från 98. Hela grejen är att det är inga problem när man kör. |
|
|
EG:2.1.4 Ovanstående är en positionskod som anger vilket fel det är samt var det är någonstans... Detta är en harmoniserat system som finns i (nästan) hela EU och omfattar (nästan) samtliga feltyper. Har för mig att EG-direktivet som handlar om styrning heter 70/311 |
|
|
"Ovanstående är en positionskod som anger vilket fel det är samt var det är någonstans..." Jag försöker hitta detta någonstans och hur det ska tolkas. |
|
|
Hur gick det ? Mvh Janne. |
|
|
Fixa abs givaren + ställde in "lågt halvljus " höger meken höll inte med däremot bländade vänster för fullt. Åkte till opus istället han provade bilen och pratade med sin chef som också provkörde det förstod inte heller varför han slagit ned på det då det ej är problem att styra bilen under färd och ratten snurrar tillbaka. Så de godkände bilen. |
|
|
Nu har vi bytt styrservon + alla remmar och remspännare. Remmarna såg fortfarande bra ut efter 7år / 4,5k mil sen förra bytet knappt några sprickor alls. Spännrulllen är nog inte bytt alls då den har en Bmw logga på sig och ej byttes vid vid förra bytet enligt fakturan. Vilken otrolig skillnad det är på att styra som nytt. Dock har det uppstått en liten issue, det är ett klingande metallljud på tomgång inte lagerljud utan mer som obalans, svårt att säga om det är från remskivan eller inne i pumpen. Har jag tur så försvinner det efter en kort tids körning, men jag tror snarare att det är obalans i remskivan och det går nog inte att göra så mycket åt då man bara kan montera pump och remskiva på ett sätt. Måste säga att hela bytet gick ganska smärtfritt har man tillgång till lyft så tar man allt underifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.