|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Bil 320d cab 2009 - E93 , vanligt chassi Plöjt igenom forum och sett många som satt på spacers etc uppemot ET20 på E90/1/2/3 medan några andra säger att det inte funkar fram. Jag har tänkt att köra lite snålt då bilen ska gå en bit så funderade på 19x8 med 225/35/19 runtom så jag kan byta fram & bak, tittat på en mängd forum samt räknat på : Länk Bygger då 15mm utåt mot skärmkanterna mot orginal 17" x 8 men de alra flesta jag sett här kör med 8,5" fram vilket torde göra att skillnaden bara blir 9mm vilket torde fungera ? Varför ET20 ? Jo ser ju fint ut med hjulen lite längre ut i hjulhusen samt sugen på dessa fälgar som de säljer för halva priset : Länk Zito Titan Svart 19x8 5/120 ET20 4995:- Med Michelin Pilot Sport med något extra år på nacken så skulle det bli 11.200:- Vad tycker/tror ni ? | |
|
Lika breda 19" runt om ser inte ens bra ut på e9X med m-chassie, men det passar väl. Varför köpa nytt om du ska snåla? Köp begagnade 18" hjul som är bredare bak istället det kommer sitta mycket bättre eftersom du inte ska sänka bilen. |
|
|
Sant, Jag tittar vidare på en setup med ett bredare bakhjul och skippar den fälgsetupen, ska även scoopa marknaden på blocket samt 18". Lite bökigare på fälgsidorna att hitta den färdiga setupen men det går förståss att lösa. Tack! Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.