|
|
|
|---|---|
|
Tja, köpte ett paket idag från blocket med b25 block och topplock osv. Tog upp paketet och började inspektera topplocket, säljaren sa att det var helt och fint. Kolla bilderna här och bedöm själv. Vad tycks? När jag sa att topplocket var rätt så repigt svarade han att det ser ut sådär efter en planing för att packningen ska få bättre fäste? Måste ju vara det sjukaste jag hört. Länk mitt topplock till höger. Länk Länk jag tycket då iaf att det här är det risigaste jag sett asså. | |
|
Bonnsmide!!! Klabbarparn |
|
|
Mja, vet inte vad det heter men, i vissa maskiner eller snarare skär/verktyg så blir det den där ytan. Skulle vilja säga att de är väl den "gamla skolan" då man inte hade dagens packningar och framför allt gjutgränstoppar. Nu med dagens alutoppar vill man ha så slät yta som möjligt då. Vissa påstår att sån där utan kan tugga sönder packningen med tiden, toppen expanderar och krymper när den blir varm och kall.. HPF har en intressant videoblogg på youtube där de förklarar hur de bygger deras 1000hästars motorer.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.