AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.650

Vibrationer vid gaspådrag e34 samt ojämn tomgång och dåliga avgasvärden?

La
5
Laserleif
530i Sedan -93
Hallå jag har ett problem med min bmw e34 530i när jag gasar med bilen vid ca 2000 varv så börjar hela bilen skaka oberoende av växel dock så känner man dom mindre eller inte alls på växel 1,2 och 3 skakar ingenting alls om man står och gasar med växel ur så uteslöt svänghjulet eller kan det fortfarande vara det? Jag har också problem med att bilen skakar går/ojämnt på tomgång och att mina avgasvärden är väldigt tokiga hade för hög co och hc även när jag hällde i K-sprit. Någon som kan hjälpa mig med dessa problemen? vill mest ha reda på vad som orsakar vibrationerna. Tacksam för svar. =)
st
9
st4rmine_junkie
E34 530i -95
Verkar som om vissa inte får svar på det här forumet...

En fråga till dig, jag har precis skaffat mig en E34 530i Automat. Fläkten som sitter fast på motorn.. Kan man ta bort den och ersätta med elektroniska fläktar tror du?
La
5
Laserleif
530i Sedan -93
Ja det verkar så =(.
Angående din fråga med fläkten så borde det väl gå det enda problemet är väl om den nya elektroniska fläkten inte kyler tillräckligt eller något sånt. Jag har bytt ut många fläktar på volvo till elektriska utan problem så är väl värt ett försök =) Varför vill du byta ut den mekaniska fläkten förresten?
Ni gnäller ju som flickor, var lite trevliga så ska ni nog få svar. ;-)

I vissa fall beror ju så klart dröjsmålen på att man har klurigare frågor som inte så många kan svara på?
La
5
Laserleif
530i Sedan -93
Problemet fixat!! Det var injektor nr 8 som lagt av och då orsakade alla fel (tror jag har ej kollat avgasvärdena än) men alla andra fel löste sig iaf :P
st
9
st4rmine_junkie
E34 530i -95
Hej, jo jag vill byta ut den mekaniska fläkten för att den låter förjävligt.

Jag har fått lite bekymmer med att bilen inte går på alla cylindrar efter motortvätt. Observera att jag inte använde mig utav högtryck och att jag tvätta med motorkåpan på.

Något du känner igen Leif?

Mvh / Robin
La
5
Laserleif
530i Sedan -93
Kan ha runnit vatten ner till tändspolarna jag hittade vatten där en gång efter jag haft bilen inne på full rekond
st
9
st4rmine_junkie
E34 530i -95
Det var vatten som hade lagt sig vid tre stycken spolar. Och samtliga där vatten fanns fick överslag vilket orsakade att det bara gick på 5 cylindrar.

Men nu mår den bra igen.

Har du koll på sportavgas till 530i?
La
5
Laserleif
530i Sedan -93
Inte så stor koll på sportavgas tyvärr men Eisenmann heter väl nån typ iaf brukar låta gött. själv så tog jag bort båda dämparna så kör med raka rör från kattarna och bakåt orginal storlek låter helt ok =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.