|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna fina 330 Länk Ser grymt fin ut och blev intresserad. Vad anser ni om priset på den? Hur är automatlådan på den? | |
| Den har inte original M-paket, ser att det är fel ratt för det. | |
|
mufc- Min polare ska sälja sin 330IAM Cab-2005. Länk han köpte den maj-2011 hos en aukt BMW handlare i Tyskland.. vi var nere i tyskland samma dag,ca 45 mil ifrån varandra..jag var hos BMW Munchen o hämtade M3 cabben,och han var som sagt inte långt ifrån mig.. Hans 330 cab har gått strax under 10.. förra året gjorde han en insp2,och så rekondade jag den... polering,lackförsegling eller vaxskydd(kommer ej ihåg),invändig rek,skinnimpregnering m.m vill du ha fler bilder+utr.listan så hör av dig till mig på sebbe76@msn.com |
|
|
Bilen har SMG något som avskräcker en hel spekulanter. ------- //Lövet |
|
|
Projektmannen: Tyvärr har du fel, den har P338 M Sportpaket II från fabrik. Uppenbarligen kunde man få S255 sportratt tillsammans med M-paket. Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBABW51050PJ61659 Typkod BW51 Typ 330CI (EUR) E-modellserie E46 (CFL) Serie 3 Typ CABRIO Styrning LL Dörrar 2 Motor M54 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 170 Motor HECK Växellåda MECH Färg SILBERGRAU METALLIC (A08) Stoldynor STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Produktionsdatum 2003-11-06 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S167A ABGASNORM EU4 Avgasnorm EU 4 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon S206A SEQUENZIELLES MANUELLES GETRIEBE Sekventiell manuell växellåda S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Anpassning till sportchassi S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunktion f ratt S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S338A M SPORTPAKET II M Sportpaket II S387A WINDSCHUTZ Vindskydd S388A VERDECK SCHWARZ Sufflett svart S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A REGENSENSOR Regnsensor S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON HiFi-system Harman Kardon S716A M AERODYNAMIKPAKET II Aerodynamik-paket S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S772A INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE Interiörlister Alu Black Cube S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkerslampor vita S787A M LM RAEDER DOPPELSP. 135 M/MISCHB. BMW LM Fälg M dubbeleker 135 L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S8SPA COP STEUERUNG Styrning CO2 S982A HARDTOP IN WAGENFARBE Hardtop Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportratt läder S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Sufflet elektromekan.helautomatisk S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S520A NEBELSCHEINWERFER Dimstraalkastare S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S550A BORDCOMPUTER Bordcomputer S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Batteri i bagageutrymme S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Priset tycker jag är lite högt, det kräver att man verkligen vill ha SMG, Hardtop och navi. För annars kan man köpa denna 6växlade 8800milers 03B för 118tkr i Tyskland Länk och spara 20tkr och få en som rullat mindre med pålitligare och roligare låda. Självklart måste den kollas upp, men det måste alla bilar. Får du ner 04an till 130tkr och gillar SMG är läget ett annat. Mvh Stephan |
|
| Återigen knappast korrekt att jämföra med en bil i södra Tyskland. Du offrar tid och eventuellt förlorad arbetsinkomst samt tar en betydligt större risk (om det visar sig att bilen inte lever upp till förväntningarna) där du snarare kan förlora totalt på affären. Detta för knappa 15' i vinst... Näe, jämför inte äpplen och päron. :) | |
|
Har man SMG på en M-sportutrustad E46 så är det vanliga sportratten som gäller. Vet inte anledningen men det är samma sak på E60/E61 med SMG och M-sportpaket. ___ //Ulf |
|
|
Tack för svar. Den gråa jag länkade till har helt rätt färg+fälgar och utrustning men det är just automat som jag är skeptisk till. Ska visserligen till Italien på semestern, kanske åker inom och köper en Bmw i tyskland då ;) |
|
| Keiser: Större risk? Undersökningen om objektet gör du från ditt eget hem så det är ingen skillnad. Transport till objektet behöver inte vara dyrare till Munchen än till en svensk stad om nu säljaren blåljugit om allt och skickat gamla bilder. 20tkr är skillnaden med den 6vxl reggad och klar i Sverige. Ljuga kan alla göra nu senast struntade en möjlig köpare i sina 1200kr biljetter för att kolla på en rostig M5 hos en bilhandlare i Kalmar. Mvh Stephan | |
| En importresa är ett nöje, så ser jag det i alla fall, men vill man bara hem bilen så...tja, jag tycker att det är rätt så mycket krångel också. Skicka en papper, vänta på besked, vänta på tid hos bilprovningen (för att där få underkänt, och sen upptäcka att det inte finns några tider för ombesiktning...bråka med dem på kontoret osv...). Köra runt med en bil som inte är inreggad, som ingen vill teckna försäkring på osv... Visst kunde man löst det med tillfällig registrering, men men... Nej, efter fem importer tycker jag allt det är lite krångel trots allt, att jag gör det ändå beror på att det som sagt är rätt roligt att resa iväg och köra bil genom halva europa. | |
| Stephan: Då jag sett att du varit i liknande "diskussioner" tidigare och att det bara lett till tjafs så konstaterar jag att du har din åsikt och jag (och många andra) min. Tyvärr tror jag att de flesta resonerar och räknar som jag vilket gör din jämförelse skev i de flesta fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.