AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.451

Tömma behållaren med bromsvätska innan byte?

sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Vet om att man inte kan pumpa ut för mycket vätska utan ska alltid fyllas på under byte av vätska. Men är det någon fara att suga upp det som finns i behållaren innan man börjar så den blir så ren som möjligt och med ny väska?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det kan du göra men det har föga betydelse. Vätskan i behållaren är den som är fräschast, där har den inte sugit upp mycket vatten kan jag lova.
sc
356
scorpower
E61 523i 2006
Ok, bra. Den är väldigt grummlig såg jag idag, som massa små partiklar i vätskan. Men då suger jag upp den och torkar så gott det går och fyller med ny och börjar lufta.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Min behållare hade en beläggning på insidan, i utrymmet bakom avdelaren. När jag tömde den och fyllde på ny bromsvätska lossnade sjok och det blev väldigt grumligt. Jag köpte två nya gummitutor (#2 här: Länk ), tog ur behållaren och rengjorde med diesel, avfettning, diskmedel och hetvatten, blåste ur med tryckluft samt lät torka.

Kan tillägga att det inte direkt var en barnlek att ta ur behållaren. Det krävdes 2 personer, kofot, träbitar och snören/band...

___

Min bil: Länk
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Tar bort mina med och diskar med yes
efter att den avfettats med whitespirit.
Blir kalas. Har även ett lock med slang
till ett extra hjul när jag byter.

Mvh: Jonas B
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Hur lyckas ni få beläggningar som "lossnar som sjok" i era behållare?!
Jag kan inte påminna mig att jag någonsin märkt några beläggningar i någon av mina behållare. Måste ju bero på drygt slarv med byten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.