|
|
|
|---|---|
|
Hej Stötte på lite problem idag. När en skiva var slutspelad och den skulle lägga i en ny skiva, så hoppar den ur till radio. Därefter går det inte trycka på CD i i-Drive. "CD" är gråmarkerat. Bilen i fråga är en E87 med Navi Busniess. var i cd växlaren snabbt och ingen skiva satt fast och den hade ström då jag fick ut kassetten med alla skivor i utan problem. försökte känna bakom så ingen sladd lossnat med det var inget jag kunde känna iallafall. Snabbt googlat och hittat 2 fel som verkar vanliga. Antingen ett litet "hjul" som driver skivorna i enheten som lossnar. det andra är om någon säkring i cd växlaren har gått. Är det någon som råkat ut för liknande fenomen och har en gissning om felet och var jag skall börja...? Tacksam för svar | |
|
Den kan vara känslig för brända skivor också har det problemet med min med vissa äldre brända skivor iaf Ha deT |
|
|
Efter att även "kassetten" låst sig i cd växlaren så höll jag på att gå i taket. Men till slut fick jag ut den och blåste in i växlaren ordentligen. Därefter satte jag i en "riktigt" skiva och fick den att funka. sen stoppade jag i brända och lät den känna igenom ordentligt var den hade skivor. sen satte jag mig bara bakom ratten och växlade skiva några gånger o nu går den kanon igen. måste varit någon skit i den :) Nu funkar det iallafall :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.