|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har bytat framfjädrarna på min e36 cab idag och vill dela med mig av mina erfarenheter. Kanske får någon nytta av dem någon gång. 1. Kolla i mektipsen, där finns en bra guide och står även vilka verktyg som behövs. 2. Jag hade ingen mutterknack, kom på att om du lossar den översta muttern (22mm) på fjädertornet när det fortfarande sitter i bilen så har du mothåll och får lätt loss muttern ett par varv så är det lättare sen. 3.När muttern längst upp ska återmonteras så kan man spänna en del med hylsnyckel, sedan börjar stötdämparen snurra. Jag tog en bit av ett spännband och lindade runt stötdämparkolven och tog tag med en polygriptång, kunde sedan spänna muttern helt. Det krävs väldigt lite kraft för att hålla emot. 4.När du ska ha i fjäderbenet efter fjäderbytet, lossa infästningen till krängningshämmarstaget på länkarmen och ta ut bulten (13mm) så får du lättare tillbaka fjäderbenet. Glöm inte att ha en domkraft under länkarmen så använder du den för att få upp länkarmen till rätt höjd igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.