|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som vet när man ska byta vattenpump på 533-a 09???? Bilen har gått 10 000 mil!!!! | |
|
När den pajar. Kan vara allt mellan 12' - 30' När du börjar ana ett lagerrassel, eller får andra problem med vattenläckage och annat kan du låta en verkstad göra en diagnos. Jag har en 523 -99 som ej bytt pump, men bytte vid 15' mil på 550,an -06,a. Kostnad för pumpen är ca 2' jag gav 5' för byte av Pump, tempgivare, rem och termostat. Lika bra att byta när de ändå är där och rotar. |
|
| Vattenpumpen är elektrisk och byts först då den gått sönder. Det finns inga fasta bytesintervaller för den. | |
|
Elektrisk? I mitt fall var den i högsta grad en mekanisk metallklump som lagret pajat på. |
|
|
Hej Ska köra till Kroatien vill inte att pumpen ska paja och förstöra min semester Hade det problemet med min 325 och de i Kroatien förklarade att bilar från norden inte klarar värmen !!! Fick byta vattenpump termostat och sen funkade bilen klockren , därför vill jag vara säker och byta pumpen :))) Pumpen är elektrisk och kostar mycket mer än vanlig mekanisk så därför jag tvekar !!!! |
|
| Matsh: Ja, på nyare BMW bilar, så som trådskaparens 2009:a, är vattenpumpen på bensinmotorerna elektrisk. | |
| Men den måste väl ändå ha en mekanism del som pumpar vattnet, en impeller eller liknande, som då har lager vilka kan skära. Däremot är väl själva drivningen elektrisk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.