|
|
|
|---|---|
| ac kyler inte alls fastän ac motorn går? kan det vara så enkelt att det är för lite gas? eller ska man kolla om det är nå annat som är fel?givare?? tips? vart ska man leta? | |
|
Är det för lite gas så finns det en anledning (läckage någonstans) Så du får börja med att trycktesta systemet och kolla efter läckage. kan vara allt ifrån någon tätning tlll kondesor, tryckrör, torkfilter, eller läckage vid pumpen. Hade jag varit i ditt läge så hade jag åkt till en firma som håller på med ac, sen när du vet vad som läcker så kan du byta detta själv och köpa ett kit för att fylla på exempelvis Ebay. |
|
| Om du har tur kan det bara var så att det behöver fyllas. Jag fick göra det ifjol och då var bilen 12 år gammal och då sa de på BMW att det inte alls är ovanligt att man behöver fylla den efter drygt 10 år och att det inte behöver vara något fel. | |
| är det för lite gas så skulle ju motor inte gå?!?!?!!??! | |
|
Om du tydligt kan höra så att kompressorn går så kan du nog sluta oroa dig för att det inte finns tillräckligt med köldmedium. Tänkbara fel expansion ventil eller fel på själva kompressorn så den inte suger eller trycker som den ska. |
|
| Nog svårt för oss att gissa oss till felet.. | |
| jo förstår att det kan va svårt..men tänte mest på tips på vart man kan börja söka innan man lämnar bort de. var sitter denna ventil? | |
| Min ac packade ihop i somras. Kompressorn fortsatte gå några veckor efter att kylan försvann men sen slutade den. Har inte tagit tag i det än men så var scenariot för min del iaf! | |
|
Känn på rören som går från kompressorn mot torpedväggen blir ett av dom kallt så borde systemet fungera som de ska. Vilket kan tyda på att något spjäll i klimatanläggningen har hängt sig eller servot som drar detta är trasigt! För att nå expansion ventil så måste man tömma systemet. Rören borde vara uppe till vänster på torpedväggen in under "blomlådan" de som hänger in över ventilkåpan om man står framför bilen. Dom borde följa rambenet fram i framkant på motorn. Vet inte riktigt hur de ser ut på E46:an.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.