|
|
|
|---|---|
| Tänkt att byta batteri på min e90 men jag såg att jag inte har någon IBS kopplad på jordkabeln till batteriet. | |
|
Ahh hittar ingen edit. Ska det sitta en ibs kopplad eller man kan sätta in ett större batteri? Bild: Länk |
|
|
har du ingen ibs kvittar det. Däremot så kommer inte batteriet ha samma livslängt. Som säkert alla vet vid detta laget så skall ett batteribyte nollas via dator, alt ett större batteri monteras --> kodas. Sätter du in ibs gäller samma. Det måste registreras via dator. Tror du tidigare ägare gjort en fuling å tagit bort den? |
|
|
Om man sätter i ett likadant batteri varför behövs det då nollas via dator? |
|
| Alla har inte IBS, inte jag :-) Bytte rakt av till nytt originalbatteri hos Novation o enl dem varken nollades eller registrerades ngt. Mvh | |
| För då kan IBS börja på en ny förbrukningscyckel, annars kör den på gamla schemat som det gamla batteriet hade. | |
|
Okej, tack för svaren. Får man indikation om dåligt batteri utan IBS? Någon som vet ett bra ersättningsbatteri, som inte kostar allt för mycket? Precis fått bytt vattenpump och termostat =/ Org: 70ah,120rc, 570 cc |
|
| Ja de får man. Men den kommer inte att kunna stänga ner mindre viktiga saker ifall batteriet börjar bli dåligt. | |
| Ska byta i min e91 -06 men har inte heller någon ibs. Kan jag sätta i ett 100ah batteri som sitter i dieslarna istället för mitt 77ah? Vill ha mer kräm då jag gör många kallstarter. | |
| Utan ibs finns de ingen mening med att koda/regga batteri efter eftermontering utav större. | |
|
Min förra ägare till min nuvarande E91 320d, monterade ett 100A batteri utan att koda om! Dommen vart: bränd Plus+ kabel genom hela bilen, bränt rattlås (elektroniskt). samt lite till. och ca 25000:- fattigare. Och detta kom efter det att jag vart den lyckliga ägren :) PERRA |
|
|
Perfekt! För hade ingen svart "dosa" på minuspolen, så borde inte ha en IBS. Åh helvete.. Men sitter de inte 100ah i dieslarna? Kollade i en Broschyr och då stod de att 330d hade större batteri. Känns som de skulle vart något annat som orsakat de? |
|
| Ja har däremot kodat 110ah in en 535d, med ibs var det. Känns som problemet måste vart nåt annat. Att köra på å byta med ibs ikopplad är nog ingen bra ide. | |
| trojafram: Hur skulle ditt problem kunna bero på ett icke omkodat batteribyte? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
GE. Det kan man fråga sig, är enbart en ren kortslutning som kan orsaka sådan skador. Skadat kablage el kortslutet batteri internt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Kan en intern kortis i batteriet orsaka sådana skador? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tror det ska sitta ett 77A orginal i 320d, enligt BMW så hade dom ett par fall av detta förrut. Blev ej kortis direkt, började med en felkod på rattlåset, dock bara en varning, sen började varningen bli röd och bilen gick ej att starta. PERRA |
|
| Tror inte de är pga batteriet. Har själv den gula rattlåsvarningen. Har läst att de inte är allt för ovanligt på e90isar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.