|
|
|
|---|---|
|
Guten tag, Det börjar bli dags att väcka min TiLux ur vinterdvalan. Sitter i skrivande stund och tittar i dokumentationen till bilen där det framgår att de ESSO-däck av radialtyp den nu är skodd med monterades den 11/5 1978. Det är på pricken trettiofem år sedan. Vilket fabrikat och däck, tillgängligt idag, pryder denna vagn bäst? Konstig nog har jag inte funnit några uppgifter på vad som monterades från fabrik. Soliga hälsningar, Johan Gröndahl | |
|
Jag har dessa på min original 02a och är helnöjd,runt och fint och lite gammaldags look. Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Tror att både Michelin och Dunlop har "old-timer-däck", dvs. gamla mönster. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vad jag minns så hade dessa bilar oftast Conti från fabrik med även Fulda och Uniroyal. Dimensionen var väl 175-70-14 men även 195-70-14 fungerar. Allt beror på vilka fälgar du har. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Tack för bra tips! Tror det får bli en uppsättning Continental EcoContact 3. //Johan |
|
Karl-Hilding |
Var inte Essodäcken = Uniroyal? |
|
Det beror på vilket år man pratar om. Esso köpte flera fabrikat genom åren. Uniroyal var ett av dom. Tycker mig minnas att det fanns däck märkta med ESSO, också. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
BMW 528 |
Sveriges största sortiment av veteranbilsdäck. Länk |
| Continental EcoContact 3 blir grymt fina på din bil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.