|
|
|
|---|---|
| Vart kan man köpa en stor tvätthink 15L-20L (billigt)? | |
|
Köp en "murarrulle". D.v.s. en plasthink som murarna använder att bära murbruk i. Länk På lågprisbyggvaruhusen typ Byggmax o Jula hittar du nog de billigast. |
|
| Mekonomen, hinkl inkl shampo, fälgrengöring o vinylglans, allt för 99kr. Hinken är runt dryga 10 liter | |
| Länk | |
| Varför måste du ha en 20-l hink? Har du händer och tvättsvampar som är 20 ggr så stora som vi andra? | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Jag använder större hink än en liter när jag tvättar... |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Jag använder större hink än en liter när jag tvättar... |
| Fördelen med en större hink är ju inte att man får i svamp och händer lättare, utan att man kan klafsa på rikligt med vatten och skum utan att vattnet tar slut medan det fortfarande finns bil kvar ;) | |
|
Ingen som använder sig av 2-hinks metoden? ///Stefan |
|
| Finns det dyra hinkar! :D | |
|
"Ingen som använder sig av 2-hinks metoden?" En hink, Normal tvätt: två påfyllningar Noggrann tvätt: tre påfyllningar mvh/ Anders |
|
|
AKN: Tvåhinksmetoden går ut på att man har två hinkar, en med schampoblandning och en med endast vatten. Man doppar och sköljer svampen/tvätthandsken i den senare så att man alltid har rent tvättvatten. /Masten |
|
|
Masten, Ok, noterat :-) Men sköljvattnet blir ju förorenat. Bättre att blöta/spola svampen med rent vatten från vattenslangen. mvh/ Anders |
|
| Mattias99, alla produkter finns i dyra varianter relaterat till de billigare ;) | |
|
Använder 30 liters tunna som man fick med hundmaten GRATTIS är gott Ha deT |
|
| Jag kör vanliga hinkar från biltema och det brukar gå 3-4 hinkar vatten+schampo för att tvätta alla paneler plus en för fälgar. Tycker den metoden att fylla på är bättre än stora tunga hinkar då man enklare flyttar på hinkarna medan man tvättar, det blir ett naturligt avbrott i svampandet för att spola av bilen emellanåt innan schampot torkar det minsta samt att man rensar hinken innan den blir allt för skitig. Letar dock enkel lösning på Grit Guard och någon typ av durkgaller är väl bästa tipset jag fått hittills. | |
|
Jag köpte två hinkar på Swedol idag på 21,1L, kostade 87,50kr/styck. Såg det tipset i et annat forum. |
|
| Emballagehink heter dom på Swedol. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.