|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har haft en del problem med mitt "Restraint System Failure", då sätesgivaren i pass. stolen var kass. Fick ordnat det och clearat felkoderna via Inpa. Superskönt att slippa indikeringen i panelen. Förra helgen skulle jag se om jag kunde fixa ett annat fel som jag länge haft. Signalhornet som brister ut i fulla mun helt okontrollerat. Jag har löst detta genom att dra säkringen till hornet, men säkringen påverkar även andra funktioner i bilen ju. Läste någonstans på nätet, att det kunde vara släpringen som sitter bakom airbagen i ratten. Jag monterade helt enkelt ut airbagen och undersökte plus kontrollmätte släpringen, men konstaterade att inget var fel på den. Monterade tillbaka airbagen, väldigt enkelt, och kopplade på batteriet igen. Nu det märkliga. Jag får Restraint system failure IGEN!!! Clearar via Inpa igen, men felkoden återkommer. Vad har hänt?? Jag har varit väldigt omtänksam vid avmonteringen samt återmonteringen av airbagen, så det kan inte vara det. Idag provade jag igen att cleara samtliga systemmoduler i Inpa, men den j....la indikeringen kommer tillbaka. Vad har jag gjort för fel? Så in i bomben less på alla problem med airbagsystemen... | |
|
Har du ingen speciell felkod, "Restraint system failure" låter lite för allmänt. FAF |
|
|
Jag förstår dig. Gör jag en fullskalig skanning via Inpa, så visas endast ett fel i klimasystemet. Tydligen en friskluftsventil. Detta kan ju inte kopplas till airbagsystemet. Har några ideér på detta. 1. Kan det vara så att batteriet lurar? Strax efter jag monterat airbagen, så fick jag en Low batt warning - indikering.. 2. Kan felminnet sitta i nyckeln? Och som inte blir helt clearat via inpa? 3. Airbagmodulen. |
|
| Eller fel på kablar i bakluckan. En klassiker som sägs kunna ge konstiga fel? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.