|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nyfiken på att veta vad som skiljer mellan 520 och 523 2005 520 HK = 170 2.2 6a l/mil = 0,90 (0,98) 523 HK = 177 2.5 6a l/mil = 0,85 (0,93) Vilket innebär att 523 med 2.5 motor har 7hk mer men ändå drar mindre Vilken motor ska man satsa på? Då tänker jag på motorfel osv. Hur är det med standard utrustning mellan dessa bilar? Vad skiljer sig mellan de? Något speciellt som man bör tänka på när det gäller dessa bilar och E60 allmänt? Tack för svar. Önskar alla en fortsatt trevlig långhelg | |
|
Det är två olika motorer, en 520i har den äldre M54 som även satt i E39 och E46 med flera medan en 523i har efterträdaren N52 under huven. Bägge är riktigt bra motorer men M54 är trots allt en äldre och törstigare konstruktion och som 20i har den ett tungt jobb framför sig när den skall få fart på en tung femma. 523i är ingen raket men är mer harmonisk till sin karaktär så jag hade siktat mot en sådan. I övrigt så läser du med fördel Autopower´s begagnatguide för E60 där har nog användarna fått med det mesta som kan ske på modellen. Länk Trevlig helg på dig med! //Bjersér |
|
|
Tack för att du tog dig tiden att svara på inlägget Bilen som jag hade tänkt att köpa var en 523 2005 Men säljaren ljög för mig tyvärr Vi hade pratat i en vecka och jag skulle åka och titta på den idag Och han lovade att inte sälja den till någon annan men idag hörde han av sig och sa att han har bytt den mot en Mercedes e350 Men är ändå nyfiken på e60 och nästa BMW köp blir nog e60 även om jag tycker att e39 är mycket finare både på utsidan och insidan |
|
| Varför E60 om du tycker bättre om E39? :P | |
|
Har haft flera e39or och känner att jag vill ha något nyare Men om jag hittar en E39a med det specifikation jag vill så blir det nog en till e39 Ett tag ville jag köpa e90 men när jag sedan kollade på några så kände jag att instrumentpanelen är riktigt fult om den inte har navi och att baksätet är för litet Hade dessutom en x5a under ett par månader men den kostade så mycket under den tiden att jag knappt kunde njuta av bilen. Den sluckade bensin som om det vore vatten och hade v16 motor Men vi får se vilken bil det blir nästa gång |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.