|
|
|
|---|---|
|
Såg denna på blocket, Länk har för mig att jag sett den för flera veckor sedan också för samma pris. Verkar inte bli såld. Vad tror ni egentligen att den är värd? Gillar färgen, utrustningen, originalfälgarna och att det är en svensksåld 02a. Mycket läcker bil.. Dock surt att den är defekt. Själv tycker jag att den ligger för dyrt med tanke på att reparationen lär gå löd på minst 40000:- hos BMW?? Hade ju en 540 med m62tu tidigare som en plastskena till kamkedjan gick sönder på. Skulle gå på ca 30000:- hos bil&motorteknik i Huddinge. Säkert ännu dyrare på M5? | |
|
Technoviolett o carbonsvart är de snyggaste färgerna på en bil.. Vet du varför han säljer, eller är det enbart pga glidskenan? Han har antagligen fått ett pris på vad det kostar att laga, och säljer pga av att det var för dyrt och hoppas nu på att någon händig alt lättlurad med lite teknisk kunskap ska slå till. Annars fin bil! |
|
|
Tyckte jag kände igen den, och mycket riktigt började denna bil sitt liv som pressbil. Testet från Teknikens Värld hittar ni här Länk Hoppas den hittar en köpare som tar väl hand om den, den är väl värt att bevaras. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Det är en av två Techno-Violetta i Europautförande med ratten till vänster. Detta är den första av de två. Det finns ytterligare fyra högerstyrda och en i USA-utförande. Så visst är den värd att satsa på speciellt som Techno-Violett är så snygg färg. Det bör gå att laga för under 30tkr, Bil & Motorteknik är inte den billigaste verkstaden. Jag hade lämnat den till min favoritmek i Skåne. Mvh Stephan |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Byter man delarna på plats i bilen, eller måste motorn ur bilen? |
| Motorn kan sitta kvar. | |
|
Lämna den till Motor depån i veddesta ( Sthlm) De kan göra det för 20.000:- eller mindre. Prata med en kille som heter Tommy. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om motorn nu knackar som det står, beror det enbart på glidskenan eller kan något annat vara skadat? |
|
Samma jobb, samma delar på 540 M62 och M5 S62 mig veterligen. När man river så mycket i motorn så passar man självklart på att byta kamkedjor, packningar, kedjesträckare etc, utöver släpskenorna bakom bröstkåpan. Kostnad: material: 5000 - 7000 ungefär, plus ca 20 timmars arbete på verkstad, det är det de tar betalt för. Kostnad mellan 15-20 till 45 tusen, beroende på vem som ska göra det. |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
enbart färgen gör den värd att rädda tråkigt om den såldes i delar kom igen Wheeler Dealers :) |
| Värd att rädda är den helt klart, skulle vara bra sugen på den om priset vore lägre! Tycker att 75000:- för en E39 m5 med repkostnader på 30-40k är för dyrt. För vem garanterar att motorn är helt frisk efter reparationen. Kanske nått annat som strular också. Är lite som att köpa död metall/ grisen i säcken osv. För att byta delen måste hela framdelen av motorn bort, kylare, vattenkyld generator osv,osv. MYCKET tidskrävande jobb, vanos måste också ställas in med multimeter och specialverktyg om det är samma som på min gamla 540 m62tu | |
|
Alleexs: 20tkr eller mindre om du åker väster om stan. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Stephan735i Vilken är din favoritmeck i Skåne? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Kävlingepågen: Grantinge Autoservice utanför Hässleholm, Börje har löst alla fel som varit på mina 540is inklusive EDC ur funktion och när databoxen sa upp sig, allt till en låg kostnad. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.