AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.097

Köpa min första bmw

Är ny på detta forum och har aldrig ägt en bmw förut, så tänkte höra lite med er om vad ni tycker om denna bmw

Länk

Den har haft 10 ägare, är det något man behöver oroa sig för?
Är den snålt utrustad?, kan inte så mycket om bmw's utrustningspaket.
Den har rullat ca 10000 mil, är det någon dyr service runt de miltalet?

Ni får gärna komma med köpråd på vad man ska kolla noga på. :)

Ni
958
Nip
320i-04
10 ägare och 10000 sagda mil skulle göra mig misstänksam.

Gammal dam på östermalm kanske som ende ägare?

Kan vara både 2-3ggr de milen egentligen.
Luktar skumt...
Ni
958
Nip
320i-04
Kom på...

be om foto av serviceboken hursomhelst. Inga fotostatkopior, de kan fixas ännu mer med.

På plats kolla noga förståss på originalet.

Servicebok med riktiga stämplar och intervaller som ser trovärdiga ut - vilken kärra du än tittar på.
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Hej Mahh.

Vad är du ute efter? Jag är övertygad att du kan hitta mycket finare bilar än den du länkade till.

Skriv vad du är intresserade av det finns en hel del grabbar här inklusive mig själv som kan blocket utantill :) som säkert kan hjälpa dig hitta en bra bil.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Med tanke på vilka fälgar som sitter på bilen och den angivna utrustningen så har nog bilen komfortpaket och dynamicpaket (fast i det sistnämnda ingick sportchassi, vilket inte listas, men det kan man ha missat).
Paketen i sig är dock inte så viktiga. I stort sett all utrustning som ingick i paketen kunde också beställas separat. Fundera därför över vilken utrustning som är viktig för dig och se till att bilen har det du vill ha.
Jag har haft en 330i -06 (med dynamic, komfort, navigator, helläder, m m) och det var en underbar bil, som jag bytte in efter sex år och drygt 9000 mil.
Wo
70
Wowbagger
BMW 325i Touring - 06
Honda VFR750 F -88
Varningsklockorna ringer.
Man kan ju undra varför den inte är besiktigad. Senaste godkända besiktningen är 2012-05-15 och ny ska göras senast 2013-04-30.
Tack för att ni tar lite av eran tid att hjälpa mig :), Ångra mig ganska snabbt angående den bmw'n så man får leta vidare.
Är helst ute efter en 330 e90. Provkörde en kompis 325a sen prövade jag 330n efter de, Kanske inte är så värst stor skillnad på dom två modellerna men tyckte iaf 330n var den som passade mig bäst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.