|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vanligt med diff oljud på BMW M3? Har själv lite missljud i krypfart i min E39 540 som nu ska veck en gång för alla. Ljudet uppkommer enbart när bilen är varmkörd, en lindrig variant men det gör mig galen ändå. Lite osäker på om det kommer från diffen eller den homokinetiska knuten. Det sistnämnda verkar ju vara ett överraskande vanligt problem för missljud i krypfart. För att gardera mig kommer nog båda fixas, oljebyte i diffen samt infettning eller eventuellt byte av knuten (bakre kardan axel). |
|
| Tanken var mest om det fanns nån olja som inte bmw har sin logga på och kostar mer pengar än den borde bara för bmw märket :) | |
| Ni som haft durrande/brummande ojud från diffen, har oljan varit både kall och varm vid oljud ? Jag har oljud när oljan är kall men det försvinner när den blir varm. | |
|
Jag bytte diffklump på min bil, oljan var metallfärgad och hade ett vinande ljud kring 120, både vid acc och motorbroms. Bytte olja men det blev inte bättre så det blev en beg. diffklump. Använder Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140. Många andra anväder Royal Purple Max-Gear Gear Oil 75w140 men den verkar vara svår att få tag på i Sverige. |
|
| Japp, oljud när man svänger i låg fart hade jag även på en del nyare M3:or, försvann dock när man kört några km.. | |
| Får prova byta olja och se om det försvinner, vet inte när det bytes senast och vilken typ. "Knarrar" även 83222282583 oljan när den blir gammal ? Eller borde den var tyst om det är den oljan I den ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.