AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
66.808

Rimligt slutpris på Lågmilad e39 M5

Sida 9 av 11
Skulle ge runt 180-190' för en sådan om den är i bra skick i övrigt.
Ru
22
Rusjor
MB E-klass -13
Kan tänka mig sälja min M5:a som jag inte använder.
Mer info om den finns här;
Länk

Byter helst mot m3-cab, helst e93 men ev e46 vid rätt spec.

PM:a vid intresse.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

NGV11 har du en utrustningslista? Hur är skicket på lack? Originalfälgar och hur är skicket på dem?
Det är bra skick på lacken, inga bulor eller uppslag. Fälgar är original och bra skick på. Den är aldrig vinterkörd.

Standard Equipment
210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)
216 Servotronic Servotronic
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
302 Alarm System Alarmanlage
423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning Scheinw.waschanl./intensivreinigung
520 Foglights Nebelscheinwerfer
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
555 On-board Computer Bordcomputer
661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit
785 White Direction Indicator Lights Weisse Blinkleuchten
851 Language Version German Sprachversion Deutsch

Options
265 Tire Pressure Control (rdc) Reifen Druck Control (rdc)
401 Sliding/vent Roof, Electric Schiebe-hebedach, Elektrisch
428 Warning Triangle Warndreieck
441 Smokers Package Raucherpaket
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Rusjor, du har PM!
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Oj oj oj, vad åren går sedan tråden startades...
Lätt att vara efterklok men det kanske inte hade vart helt fel att slå till på pärlan då som catch köpte, köra 4 år och sälja till inköpspris när som helst efter alla dessa år med tanke på hur marknaden ser ut för tillfället.

Vad tror ni om prisbilden för m5 E39 närmaste tiden? Känns lite underligt att folk begär 140-190 för 99:or och inga lågmilare direkt heller.

Hade inte vart helt fel med lite förnyelse i vagnparken till våren med en manuell pärla.

BMW M-POWER
//Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig//
Det må begäras uppåt 190' för rätt "bruksiga" bilar, men jag tror att de som verkligen byter ägare gör det för runt 110-130', om vi pratar "bruksiga". Då och då dyker det upp riktigt billiga exemplar, då är det snabba ryck som gäller. Jag funderar på att sälja min ena, men då pratar vi 200' för en -00 med fullt verifierbara 13800 mil. Utan att gå in på detaljer så är bilen i det närmsta "mint condition", mer eller mindre i klass med den bil som tråden handlar om, om inte "värre" i vissa avseenden.
GI
2.196
GINO
Tvivlar ej varken skicket på din bil eller vad du kommer begära för summa för den då du verkar ta hand om dina bilar dawwe, hatten av och eloge på det ;)

Men övriga som begär dessa summor på "en i mängden" M5:a är bara roligt...

BMW M-POWER
Gino: Det finns en "vrålrenoverad" M5 E39 på blocktet nu som renoverats för 400' (!!!) enligt annonsen. Den ser kanon ut på bild. En hel del godis med. Begärt pris är 199'. Stämmer annonsen avseende skicket så är den bilen ett "kap", även om den gått ca 17500 mil. Köp läge!
GI
2.196
GINO
Njaa, då är din kärra mer intressant i sådana fall...Den bilen må vara i bra skick men miltalet är inget som tilltalar mig.

Dessutom har han försökt sälja den i 1,5år utan att lyckas...

BMW M-POWER
Lasse Karlsson
Dawwe!!

Varför byter man ut 90% av bilen?? Själv skulle jag välja en välhållen bil i originalutförande än köpa denna!!

HA DET!

modolasse
Lasse!! För att jag nöjer mig inte med välhållen som den var från början. Jag vill ha mina bilar i så bra skick det bara går, o då lämnar jag inte mycket orört. O den är i 100% original utförande, nej nu ljög jag fälgarna är numera mörkare än original, men jag köper kanske-kanske helt nya original-fälgar, vi får se.
Lasse!! Vad säger du välbehållen nog (första vid inköp, andra efter den "mekaniska" renoveringen, övriga visar hur "långt" jag kommit med att sätta ihop bilen efter lack. Notera att huv + baklucka är lackade både med kulör + klarlack, in & utvändigt, inget snålande som från fabrik *hehe*)?

Länk (fälgarna o de gula oken är borta för länge sen!)
Länk (mörkare fälgar än OEM + lagom sänkning enligt mig)
Länk (återmontering av kabelstam i bakluckan pågår...)
Länk (återmontering av vindrutespolning pågår...)
Länk (dålig bild på ingenting...)
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Bilen i Lund hade gått 2007-11-21, alltså 10 år sedan, 184910km. Kul lägga 400k på att renovera ett skruvat objekt med förstörd historik....

Länk

Hade hållt mig borta.
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Någon som har en M5 E39 till salu? Endast Facelift från 01-03..
Krav: Historik
Helst under 16-17000Mil

Hör av er..
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Ångrar starkt att jag inte köpte en m5 2001 jag tittade på i Täby för 2år sedan. Den bilen som har minst mil i hela Sverige, 3400. Skulle få ta den då för 240000:-. Min sämsta icke-affär.
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Lätt att vara efterklok :)
thekinglives
Jonuzi: Du går miste om en del fina när du begränsar dig till facelift.
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Vthekinglives: Jag vill komma ifrån Vanosproblemen och oljeförbrukningen.. :)
Alla M5 E39 drar olja, visa mer andra mindre. Sen skall man komma ihåg att det är skillnad på olja som förbränns internt kontra olja som sipprar ut via nån packning som inte är 100%. En motor som förbränner (!!) 1 liter olja på typ 100 mil är rätt hungrig på olja, men klarar den sig mellan 300-500 mil på 1 liter så är det fullt normalt, oavsett motortyp och fabrikat, även om det är en rätt "bra" förbrukning. Till skillnad från vad många "tror" så är det INTE så att alla "prefacelift" drar olja, däremot är det kanske mer vanligt förekommande. BMW gjorde diverse mer eller mindre lyckade uppdateringar av motorn Länk . Jag äger två E39 den ena en mycket tidig bil tillverkad juni -98. Beroende på körstil så kommer man mellan 300-500 mil på en liter olja, den varnar inte för låg oljenivå ens efter 500 mil men kikar man på stickan så ser man att nivån ligger precis vid minimum. Kör man en M5 E39 o servar enligt serviceindikatorn (typ var 1500:e mil) så vågar jag garantera att man kommer få fylla på minst en liter olja under dessa mil, förmodligen mer än så, oavsett om bilen är facelift eller inte, o även om den så bara gått typ 3000 mil. Det första man skall kolla för att få rätt uppfattning om oljeförbrukningen är externa läckage.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.