|
Sida 5 av 11
|
|
|---|---|
| Länk Nu släpper han den för 220 och inga originala delar kvar vad F...n gör man nu då???? | |
|
Avvakta, den kommer att gå ner ännu mer... Ingen vettig människa pungar ut 220´ för den bilen. BMW M-POWER |
|
| Han har inte sänk priset på blocket utan vi har mailats,Nej då 220 får han absolut inte | |
|
catch_me: Gör som jag och byt fabrikat! Du kommer inte ångra dig:D Kaffe någon dag? |
|
| catch_me: Det där är ett bra pris nu, 215-220"!. Den har en hel del godis som väger upp bristen på original delar med råge (RD Headers, äkta BBS, större/värre bromsar fram. Ferrita är dock inget värde-höjande i mina äögon men inget som sänker heller...). Fälgarna får du bra betalt för, säkert så du kan köpa felfria original med nya däck, bromskitet är oxå värt en hel del. Jag tror inte han kommer gå lägre, det är nu eller aldrig. Hade jag varit på jakt efter ytterligare än en M att ställa i garaget (har redan 4...) så hade jag slagit till utan tvekan. Åk o kika på den, är den så bra som den verkar är priset inte mycket att orda om, hittar du större brister (mer än kanske nåt stenskott, kanske nån lite grej invändigt) så skall priset ner, men jag tror att hans gräns är nådd. Bilen ser väldigt fin ut på bild. | |
| Kaffe vore extremt trevligt och få se din nya pärla MEN Fabrikat nja svårt alltså. | |
|
Gino: Du har ingen koll sorry... Om nu skicket är som det verkar så är 220" ett "fynd" nästan. Du får en till synes välskött bil med låga mil o en del uppgraderingar... Kan ta mig som exempel på vad du skulle kalla en "Ovettig människa". Köpte en M3 E36 Cab till bra pris 2011, riktigt bra pris. Bilen var i gott skick. Som vanligt blev det en "idiotrenovering", som blir klar när verkstan har tid. Bilen har till dags dato kostat mig ca 190" inkl inköp o renovering. Eftersom bilen inte blev klar i tid till förra årets säsong så köpte jag en LIKADAN till, denna gång en dyr jävel som var "klar". O kan du tänka dig, denna "dyra jävel" är mycket-mycket billigare, ser lika bra ut in och utvändigt (den idiot renoverade är bla lackerad i delar in/utvändigt, nytt komplett chassie runt om, nya bromsar osv osv), o då har jag ändå kostat på den ett Eisenmann system, ny framvagn plus nya bromsar runt om (renoverade ok, nya skivor/belägg). Nej priset är bra nu, om jag får säg. |
|
|
Dawwe: Koll o koll, allt är relativt. Om du har valt att renovera en E36:a för 190´ så är det väl inget fel i det men hur mkt kommer du att få tillbaka av dem investerade pengarna den dagen du säljer kärran? Den länkade M5:an må vara fin objekt (vilket man absolut inte kan avgöra enbart på bilder) men betala 220´ för den samt börja montera av delar och försöka kränga dessa för att kunna ställa om den till originalskick är inte direkt så smart eller? Det är nog väldigt få här som skulle betala dem pengarna för den bilen skulle jag tro, förutom dig då :) BMW M-POWER |
|
|
Den största skillnaden mellan en sann entusiast o såna som du tex är att den sanna entusiasten vet inte om/när han skall sälja den bil han funderar på att köpa. Man renoverar INTE för att få tillbaka nåt, utan för att man vill o tycker att det är värt att ha en gammal o fin bil. Jag skulle kunna ge runt 220" för den om den är i det skick jag TROR den är. Säg att man hittar en annan fin-fin -02/03 för säg 160" i slutpris, säg Biancas gamla. Då har du en bil som gått det dubbla minst, saknar riktiga "extraktorrör" (sitter inga såna på M5 E39...), har rätt "kassa" bromsar osv. Jag tycker att de ändringar som gjorts är sånt som en entusiast förmodligen uppskattar, bortsett då från Ferrita. Räkna då på att få säg Biancas gamla i liknande skick o med liknande utrustning, ska vi säg att vi landar på närmre 190"? O då kommer den stora frågan: Är det värt att ge 25-30" extra för att få en bil som gått så lite som dryga 5000 mil? Det är så man borde resonera, tycker jag. Så ur det perspektivet är bilen nästan ett fynd. Den bilen skall inte värderas som en "vanlig M5 E39", den är rätt unik, både vad gäller utrustning, skick och rätt smakfulla modifieringar, o dyra sådana... Man kan faktiskt inte mäta allt i pengar, känslan av att ha en gammal bil i skick motsvarande en ny måste upplevas. En gammal M5 E39 i toppskick som denna verkar vara, får i regel fler blickar än en ny F10 M5... |
|
|
Nu skriver du som om du har sett bilen live? eller har du det? Alltså sann entusiast är ett ganska "individuellt" titel, ring slumpmässigt utvalda 10 M bilar på blocket och jag sätter allt på att 8 av dem kommer att kalla sig pedant/entusiast och många av dem bilarna ser ut som lik.... Så vem som är sann entusiast eller inte är du nog inte rätt man att avgöra tyvärr... BMW M-POWER |
|
|
Nu skriver du som om du har sett bilen live? eller har du det? Alltså sann entusiast är ett ganska "individuellt" titel, ring slumpmässigt utvalda 10 M bilar på blocket och jag sätter allt på att 8 av dem kommer att kalla sig pedant/entusiast och många av dem bilarna ser ut som lik.... Så vem som är sann entusiast eller inte är du nog inte rätt man att avgöra tyvärr... BMW M-POWER |
|
|
|
|
|
| Risk för att jag är lite för tjatig nu men vad säger panelen om den här bilen då?Länk Vad är rimligt att betala för den Tyska import..Ja den har gått längre jämfört med andra bilar.jag har varit och tittat på bilen och den ser mycket fin ut dock kunde jag inte några papper på bilen pga jag åkte förbi ägaren när han jobbade. | |
| WSK 371 heter den | |
|
Hade hellre satsat på en lite billigare M5 som den du nämner och helst under 150K |
|
|
Stanic hör vad du säger ,men motivera gärna varför? |
|
|
Håller nog med alla utom Dawwe han måste tro M bilar är gjorde i guld som är lättare än titan och bara finns i 1 eller 2 ex . |
|
|
Har inget direkt bra motiv men tycker bara att 200K för en E39 är lite väl mycket Oavsett skick, Har aldrig ägt en M5a men 2st M3or E46 och den senaste jag hade (2009) kostade 269K Och den var inte i nyskick direkt men jag är kanske inte så petig:) |
|
|
Jag håller med dawwe. Den ska INTE blandas ihop med andra M5 på blocket. Den känns unik. Måhända att 220 papp är för dyrt om man bara stirrar sig blind på märke, årtal och modell. Men i ärlighetens namn, hur ofta dyker ett sånt här objekt upp på marknaden? Det är det unika man betalar för. Om man jämför med en "vanlig" M5 i 150' klassen så är ju de extra 70' för den här ett fynd. Allt beror på vilken sorts köpare man är, billigast på blocket, en "vanlig" köpare eller en köpare som är ute efter mer än att bara köpa en M5. Slå till nu! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.