|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
| En sådan entusiast som har en så fin E39 M5 läser säkert på Autopower och uppskattar säkert att kunna läsa dina tankar. ;) | |
|
Lite uppdatering: Imorgon skall vi träffas andra gången och det blir provkörning och felsökning hos BMW nacka(Jag ville det)Vilket var en självklarhet för säljaren. Vi har mer eller mindre kommit överens om priset och på köpet ställs bilen på säljaren betalar påställningen samt blocket garanti kommer att tecknas i samband med köp. Mvh |
|
|
Hur gick det? BMW M-POWER |
|
|
Nja jag vet inte riktigt.Bilen är som sagt mycket välskött men pixelfel termostaten troligtvis kass tempen vandrar mellan kall och normal temp typiskt m5 fel extremt kraftiga vibbrationer uppstår när man bromsar spec 120 ner till 70-80 Enligt verkstan var det rostiga skivor fram som måste bytas troligtvis pga för lite körd enligt verkstan..Han kommer att åtgärda samtliga fel och höra av sig men jag vet inte riktigt känns som att jag tappa suget lite..Ser bara kommande problem som ger med åren ex koppling,lmm osv..Kanske lika bra att avvakta o hitta en bil som har gått igenom dessa fel.. |
|
fredde 7 |
Pixelfel är ju standard, kostar ju inte en förmögenhet att åtgärda. lmm, och koppling....ända sättet att veta att de är tiptopp är att byta själv. självklart ska du pruta på felen, var inte så jag menade. lycka till. |
| Priset är redan prutat en del ahh vi får se tråkiga är att BMw har inte tid först vecka 26 o titta på den.. | |
|
Jag fixade mina pixelfel genom att skicka k-instrumentet till pixelfix.net, kostade mig totalt ca 1300:- och det tog mindre än en vecka innan den var tillbaka. Alpina B8 Länk |
|
|
Catch_me såg du skickat powerpost till mig maila mig istället,så ska jag svara på din fråga sebbe76@msn.com verkar som min gamla m5-2003 har bytt ägare!!borta från blocket!! nya ägaren får en riktigt välskött m5a ! |
|
|
Abbe jo jag vet det är enkelt att fixa det med förstå mig rätt ska jag betala så mycket pengar för en 11 år gammal bil vill man att allt ska vara tiptopp liksom. Okey Bianca jag mailar snart.Ja jag ångra lite att jag inte titta på din gamla M5a. Vart är alla fina exemplaren eller finns det inte många kvar kanske? |
|
|
Jo, jag är med på hur du tänker och det är rätt. Tänkte bara som tips för dig och andra som läser det, tänkte han kanske fixar allt annat så kan det ju var värt och veta det. Alpina B8 Länk |
|
|
Okey tack för tipset, hemsidan sparad mvh |
|
|
@catch_me Bilen kanske var "too good to be true"?`den låg ju rätt extremt högt i pris från början och sen om miltalet är ärligt är en annan femma, det där med vibrationer i nerbromsning är nog skeva skivor som de sa.... |
|
|
Jag förstår att du tappade suget. Denna typ av bil i den prisklassen skall vara topp topp och när man väl är på plats skall den väcka direkt "ha begär". Förstår inte folk som kan leva med att låta bilarna falla sönder på det viset, inte direkt så att dem inte har råd att underhålla bilen...Sen har dem mage att sätta fantasipriser dessutom :) BMW M-POWER |
|
|
Frågan är väl ändå vad blir totalkostanden för att få bilen i det skick du vill ha? Om den nu är fin i övrigt (lack, inredning och sånt som inte är lätt att byta) behöver det inte vara fel att behöva byta slitagedetaljer, de behöver ju ändå bytas nån gång. |
|
|
Finns inget på lacken lika så med inredning, nya däck och Ny servad är den olje sevice innan var det Insp1 så nästa service är Insp2 Pixelfixet kommer han nog inte åtgärda lite för pilligt för den typen av ägare ta loss och skicka den är nog inte hans grej. Pixelfix=1000-2000? Rutan behöver bytas enligt mig=2000? Fälgarna är fina dock lite lack släpp typ vinter projekt=2000-5000? Sen är det skivbyte och termostat sen är den tipptopp Kan säga såhär priset ink blocket garanti är -20.000 än de som står på annonsen |
|
| Minst 30-35,000kr under ord pris | |
|
Varför inte lite billigare M5a ? Länk Reg nr WSK371 Länk Länk |
|
| M_Tech det är precis vad jag vill betala,Får se annars får det bli känner jag nu när det har gått några dagar och absolut ha begäret har lagt sig lite. | |
|
Den första du länkar är import gör inget iof bara dyrare försäkring sen lite för många ägare han bor Sthlm så varför inte kanske kolla upp den men har även gått lite för långt tycker jag. Har varit i kontakt med ägaren till den vackra blåa den verkar okey även ägaren verkade seriös men den är lite för dyr tycker även om han har sänkt priset upptäckte jag för att vara en mycket tidig facelift |
|
| Impnaz du har Pm | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.