AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
66.822

Rimligt slutpris på Lågmilad e39 M5

Sida 3 av 11
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Vad ska du köpa istället då Impnaz?
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Funderar på en mer allroundbil i stället för 2 bilar. Trött på att spendera mest tid i andrabilen, men M5an är så fin så jag får ångest att bruksa den.
Det är ett dilemma....
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Impnaz du har pm
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey folk imorgon ska jag iväg och titta på den här Länk har varit i kontakt med ägaren och han var mycket seriös.
2 ägare totalt ex BMW. Ägaren innan köpte den ny och sålde till nuvarande 2006.Så som han beskriver bilen är den i mint condition men det återstår att se..

Det jag funderar på med tanke på låga milen kommande strulen så som Lmm,koppling osv..Jag behöver tips vad tycker ni om priset vilket är inte hugget i sten enligt säljaren
mvh
fredde 7
Den väcker habegär....
Priset är hyffsat med tanke på milen...se bilen och pruta på plats.

däck,bromsar,rekond,sevice, stenskott är alla bra prutningsteman.

givetvis också koppling och lmm, men dessa kan vara svårare att verifiera skicket på.

Lycka till, hoppas den är fin.

ett bud på 200kkr???är en början.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Koppling/LMM/ev annat hade inte jag varit rädd för, är du säker på att det inte redan är bytt?

Prisnivån är ju i högsta laget i mitt tycke men är den extremt fin och i originalskick så ska den självklart va dyrare än medelbilen.

Medel M5:or facelift under 10000 mil verkar ju säljas för runt 150 så jag kan tänka mig att 180 är nog inte orimligt om "rätt" köpare hittas.

Sen är det ju mycket annat som spelar in, en omgång nya Michelin är inte billigt, en storservice kostar 10 papp. Vanosarna byts ibland även på lågmilare och det kostar en del så allt är relativt:-)

Hoppas den uppfyller dina förväntningar och att ni kommer överens:-)

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Koppling är inte bytt det vet jag..Imorgon vet jag mer
Högsta laget i pris på den i Nacka ja.....
fredde 7
att ts letar felfria fina bilar är ju uppenbart.
ni som tycker bilarna han länkar till är dyra med hänvisning till vad bruksade e39 m5 ligger ute för tror jag inte förstår värdet av en unik lågmilare.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
lanab: Jag förstår att du tycker att priset högt även jag tycker det men allting har sitt pris säljaren tycker de priset är rättvist det respekterar jag troligtvis har han betalat det dubbla för 6 år sen när han köpte den med det hör inte hit.

Jag vill ha en bil som är unik och den här bilen verkar vara det och eftersom jagf funderar på att äga den längre tid varför inte köpa det bästa man kan hitta om man kan!
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Akta bara så du inte missar alla affärer pga. att du tror att du ska få de unika bilarna till standardpris + 5000kr. Säljarna av dessa unika exemplar lär väl bara medvetna om just det och kanske inte har alltför bråttom att sälja.

En bums-åtgärd borde för övrigt vara att genast byta växelspaken på den där till en från 330 ZHP med belysning. :)
fredde 7
marin 849: Hur kan du se på bilden att den saknar orginalspaken??? imponerad.
Lasse Karlsson
Borde finnas ett antal M5E60, i gott skick, med i stort de milen på mätaren, för ungefär samma peng. Jag skulle definitivt satsa på en nyare modell, och kanske lägga lite till!

men det är jag det!

HA DET!

modolasse
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Lasse:Det gör det säkert även om E60 m5 är grym bil så är den helt ointressant för mig då jag personligen tycker att E39 är mycket bättre bil dock inte modernare än E60 även om jag själv äger en sådan.

Jag har vart och tittat på den M5 som jag har tjatat om.
Bilen är en fantastiskt invändigt finns det absolut inget att anmärka jag vart käääär även lika så med lacken ägaren har rekondat den varje år och det syns tydligt.
MEN Enligt mig ett av BMW snyggaste fälgar till M5 var inte i topskick inte skrapmärken utan av nån anledning lacksläpp på båda bak fälgarna vänster lika stor som en 5kronor mynt och högra fägen flera 5 kronors mynt.
En stenskott på rutan på förarsidan i höjd med pannan extremt irriterande som har blivit lagad så att den inte växer men enligt mig måste bytas.
En stenskott höger om högra njuren..

Bilen var annars i fantastisk skick servad som det ska och nya Michelin sport3
Räknar såhär lite grovt inom kommande 1 år vad jag kommer att behöva göra med bilen
Insp2 10-12000kr
ny ruta 1500-2000kr
Renovera fälgarna 1500-2500 per fälg.Köper jag en bil i den här prisklassen då vill jag ha det tiptop vilket den inte är idag enligt mig
Vad tycker ni?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Marin sitter det inte standard belysta spakar i M5an det hade jag på min gamla och den här hade det oxå
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jo, det gör det, problemet är fortfarande att den är lång och ful. Därav byte. :)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har bytt förr gör nog de igen :)
catch_me: De saker du tar upp bör säljaren åtgärda eller sänka priset så du kan åtgärda dem. Jag hade förhandlat med säljaren om en sådan lösning.

Mvh Stephan
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Stephan735i självklart ska jag förhandla vi har inte pratat pengar idag jag var där och undersökte bilen ORDENTLIGT och visade att jag är seriös vilket han märkte.Han är inte omöjlig med priset heller men hur mycket han kommer att gå ner i pris återstår att se...
Hade det varit gamla jag hade den bilen stått på min uppfart idag he he.. den är fantastiskt vacker och välskött M5
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja det positiva är väl att antalet spekulanter på en sådan speciell bil är ganska få så du kan nog lugnt fundera och sen är det bara att lägga ett bud.

Börja lågt, det värsta som kan hända är att man får ett nej..:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.