AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
66.790

Rimligt slutpris på Lågmilad e39 M5

Sida 1 av 11
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Den här bilen har säkert uppdagats med är sjukt nyfiken på den och era åsikter..Visst har alla delade meningar men jag som sagt mycket nyfiken.
Vad hade du betalat för den här bilen? Vart går din gräns även om du uppskattar en extremt välvårdad exemplar?
Jag undrar för att jag är intresserad av bilen även om jag kan få för mig att göra impulsköp och kan betala över pris för en bil kan jag tycka att just den här är väl lite för dyr!

Mvh
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Syftar du på den svarta M5:an i Järfälla?

BMW M-POWER
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Oj glömde Länk
den i järfälla har jag sett inte ens närheten avv den jag länkar
mvh
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Beror helt o hållet på hur länge du har tänkt att ha bilen...
Runt 185 000:- + (20 000:- budget för rep kontot) skulle jag tycka var rimligt.

BMW M-POWER
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Okey, Då tänker samma.Tänkte behålla den ett bra tag om jag nu köper den eller liknande.
Saknar min gamla M5 fruktansvärt mycket mer än M3an faktiskt och suget blir bara mer o mer
Ka
45
Kaxholm
Bmw z4 m-sport -11
Bmw X3 m-sport -13
Audi a6 3,0 tfsi quattro -12
Med de låga milen om bilen varit i orört originalskick 250'. Som den nu är anpassad/utrustad 170-180' om rätt köpare dyker upp.
Se det så här: Det kostar ALLTID mycket-mycket mer att "fixa upp en bil" hur lite fix man än tror att det är...Har man väl börjar så är risken den att man höjer ribban hela tiden. Väl klar så har man förmodligen en bil som kostade något mindre än den där "superfina" man sneglade på från början, men med den skillnaden att bilen man har har förmodligen gått längre?

Bilen TS frågar om är svårvärderad, men den verkar vara "tip-top" med en del uppgraderingar (bromsar tex). Hade jag varit ute efter en M5 i "Garage queen" skick o bilen TS länkar till motsvarar mina förväntningar så skulle jag kunna ge uppåt 215" för den. det är mycket pengar men bilen är rätt unik, till synes i "äkta entusiast skick"(???)
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Vilken vagn!
Måhända är priset något högt men å andra sidan, hur ofta dyker en sån här bil upp på marknaden? Kommer det hända igen? Hade jag letat efter en e39 M5 hade jag inte tvekat en sekund.

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Själv skulle jag inte ge de pengarna om bilen inte var 100 % orginal med fälgar mm
Kostar en del att få tillbaka till det
Bilen ser mycket fin ut

Ha deT
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Personligen skulle jag aldrig bet 250 000 för en tio år gammal M5
Skulle inte ge en krona mer än 150 000 om den är i mint kondition om jag nu var tvungen att köpa den
fredde 7
Priset är svårt....förstår av denna och andra trådar här på ap,
att många inte värdesätter extremt fina bilar så mycket högre än en genomsnittlig
förortsräser.

Jag tycker bilen ser riktigt fin ut och hade jag letat efter en idag hade jag nog
kunnat tänka mig att köpa den.

230-240 borde göra säljaren intresserad.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag bjöd 220 men det vart tack men nej tack.
Det är ju många roliga uppgraderingar på den där men det känns väl snarare som att det sänker värdet i det här fallet. Ska man ha toppbetalt för en riktigt fin lågmilare tror jag nog det är originalskick som gäller. Dom som SERIÖST kan tänka sig att lägga upp så mycket pengar för en E39 M5 är nog inte ute efter en bil moddad för ban-bus.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Kan inte annat än instämma med GE, är originalskick som gäller, ingen moddad m5 med bbs fälgar, bara belysning under bilen som fattas så är det ett riktigt prisvärt transportmedel ;-))

På en sådan bil gäller originalskick inget annat!
fredde 7
Förespråkar också orginalskick.
Dock verkar bilen i tråden rätt enkel att återställa till orginal.

Catch me: åkte du och tittade på den eller bjöd du över tele?

Hade jag varit intresserad hade jag åkt o kollat....testat, provat, kopplat upp..
sedan om den är i det förväntade skicket hade jag försökt få säljaren att pruta lite o klippt till...

Du blir rätt ensam om att ha en sådan lågmilare:)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Nej jag buda på tel hade han visat lite mer intresse hade jag kunnat åka dit då jag är kledig..Upplevde säljaren aningens dryg han vet typ att han har en unik bil men ändå.
catch_me: Bra bud. Is i magen, låt dit bud stå kvar o meddela säljaren detta (om du nu fortfarande är intresserad av bilen). Jag tror att han kommer höra av sig till dig igen om 3-4 veckor o accepetera budet...Har använt mig av den "taktiken" flertalet gånger, med framgång. 220" är inget skambud!
fredde 7
catch me: ok...är han dryg lär han ju få köra vidare i den;)
Tror inte man kan vara det minsta dryg om han ska sälja den...bilen må va skitfin men köpare som värdesätter detta växer inte på träd.

Har du inte panik att köpa så har du ju en rätt trevlig sommar framför dig då du kan glida runt o titta ut vad du verkligen vill ha...
lycka till
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Nej då det är bra pris även om det är en unik bil som sagt finns det gränser på hur mycket en bil får kosta..Jag är även mycket sugen på Biancas gamla bil men är rätt så trött på silver.
mvh
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Tack fredde7 nej då ingen panik alls jag tror som Dawwe att kommer att nappa på 220..Hoppas jag iaf
mvh
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Ser att min gamla m5-2003 är till salu

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.