|
|
|
|---|---|
|
Sambon klagar på att hennes bromsar gnisslar på 325an Det är belägg kvar,men kanske dags att byta efter 10,000mil (?) Har ni några tips ? | |
|
Hej Stanic! Det är dags att byta de med allt säkerhet! Jag hade gnissel på mina bromsar men dom va inte slut när jag bytte dom men plåt "fjädrar" som sitter på en av klossarna va sonder röstat. Pga detta Klossen satt den inte fast i sitt läge och va snedsliten. När du byter se till att kladda dom med kopparpasta eller liknande. Mvh Palikovich |
|
|
På min -07 var beläggen fastrostade när jag köpte den efter ca 7000mil. Efter lite meck och uppsmörjning fungerade allt igen, och klossarna kunde löpa som de skulle. Jag märkte en stor skillnad i bromseffekt. Stanic Är det bra med belägg kvar på er bil så hade jag gjort en djupare inspektion. Kolla så oken löper lätt samt kolla bromsskivorna även på insidan,kan avslöja nått. Jag bytte klossar bak på min nu efter 10000mil och ska snart byta även fram, dock ej skivor-ok mvh |
|
|
Tack för svar, Det visade sig vara ytterst lite som gnisslade. Knappt man hörde det och så kom det fram vid en inbromsning från 20-30km/h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.