AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.327

Retrofit CIC navigation F20 F30

ma
76
maiden
530dATX Innovation -15
Hejsan.

Har nu äntligen fått igång min retrofit CIC navigation professional i min 120dA F20 -12.
Så tänkte dela med mig av lite info om vart jag köpt allt ifall någon annan är sugen på att göra det!

Efter mycket googlande och läst på olika sidor o forum så hittade jag en återförsäljare på ebey.co.uk.

OEMmultimedia.com har till bla F20, F30, F10 m.m.

Jag tog kontakt med dom o kollade vad som skulle behövas för att få allt att fungera och kom fram till:

-CIC huvudenhet 80Gb HDD Europa karta installerad
-CIC HD skärm 8,8", video kabel
-iDrive controller
-GPS antenn
-USB + kabel till handskfack (för kartuppdatering och musikimport till HDD)
-Emulator Plug and Play, (Aktiverar navigeringen ist för en kod från BMW)

Köpte detta paket o betalde via PayPal, allt fungerade smidigt med betalning o leverans.
Efter att ha installerat dessa krävs en retrofit kodning för att lära bilen att nya delar har installerats, detta gjordes också av Oemmultimedia via "remote connecting". Till detta krävs en windows baserad dator, trådlöst internet o en ENET kabel (finns på ebay eller går att göra själv).
Sen fick jag instruktioner om vad som behövde installeras för att dom skulle kunna connecta via min dator till bilen.

Jag är jätte nöjd med allt o har äntligen fått den utrustningen som jag saknat i bilen!

Kollade lite och fick ett pris till F20 + F30 ifall någon är sugen på att göra detta också!

Detta ingår:

-CIC huvudenhet 80Gb HDD Europa karta installerad
-CIC HD skärm 8,8", video kabel
-iDrive controller
-GPS antenn
-USB + kabel till handskfack
-Emulator Plug and Play
-Retrofit kodning

Pris:1150euro

//Johan
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Hej!
Tack för att du tar dig tid och delger informationen om detta. Kan tänka mig att det gör några glada i framtiden även om du inte fått någon respons än.

Det som jag är mycket skeptisk till gällande dessa begagnade navi-delar är förstås om vilket ursprung de har. Det känns ju som att det är mycket stor risk att det är stöldgods det handlar om och det vill man ju inte främja i första taget.

Jag hittar ingen information om prylarnas ursprung på hemsidan och därför undrar jag om om du fått nån information om ursprunget?

Jag vil vara tydlig med att jag förstås inte anklagar dig utan jag är mest nyfiken på vad de har gett för information...? Eller är det bara jag som är paranoid...?:-)

/Arvid
ma
76
maiden
530dATX Innovation -15
Hej

Jag frågade säljaren vart han köpt dom ifrån och han i sin tur hade köpt ifrån en skrot och att det kom ifrån en krockad bil. Men helt hundra kan man ju tyvärr inte vara!

/Johan
Ni
6
Niclin
220d XD GT M-sport -16
Hej,

Hur mycket jobb behövde du lägga får att få det hela att fungera?

MVH

Niklas
ma
76
maiden
530dATX Innovation -15
Hej,

Själva monteringstiden 1-1,5h, efter lite undersökning om hur allt skulle demonteras.
Sen gick allt annat rätt så smidigt, installation av programmerings mjukvara på en dator, sen mixtrade han lite med programmen (via teamviewer online) runt 2-3h, sen gick konfigurationen av bilen på 1-2h ungefär. Sen klart!

Windows baserad laptop med WiFi och ethernet uttag till ENET-kabeln (till OBD2) , behövs.

/ Johan
Jag har inte uppfattad helt: har bytt från ECE (business 6") till CIC (proffessional 8,2") eller har du haft en bil helt utan och eftermonterade hela systemet?

Jag funderar på en lite mindre grej , har ECE idag med har sett att det finns lite 8,2" skärmar på ebay och jag funderar byta i fall de är kompatibla. Jag antar att det kommer kunna fungera, bilden kommer väl vara mer panoramisk bara... Eller har jag fel i mina antaganden?
ma
76
maiden
530dATX Innovation -15
Ja, från business till CIC.
Tror dessvärre inte det kommer fungera att bara byta skärmen, har läst det i någon tråd nånstans, plus att videokabeln mellan skärm och huvudenhet är olika!
Någon som har koll på vad som behövs för att eftermontera business nav, om man redan har 6" skärm?

Peter
me
95
mevvan
BMW X5 3.0D xdrive 2009
Jag har precis fått hem mitt cic retrofit till e70 jag fick ingen usb i paketet jag har det I försig idag redan i handskfacket. Men det är väll inget som måste bytas ut?
wi
170
wigerup
F30 320d 2017
Är seriöst intresserad och har letat i massor, men har inte hittat rätt. Vore jättrebra om man kunde komma i kontakt med dig, men hur????
MVH
Björn

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.