|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
| Så fort jobbet är gjort och jag kört åtminstone 100 mil utan några som helst problem kommer jag lägga ut vilken verkstad som åtgärdade felet utan minsta krångel (Inte krångel än så länge åtminstone) :) | |
| Samt dom verkstäder som absolut inte hjälp till utan snarare tvärtom :) Vet inte om jag nämnt det men när jag hämtade ut bilen från verkstad 2 så var helt sidokjolen skrapad minst 15cm djupa skav, där hade dom lagt på bättringsfärg och sen inte nämnt något. Jag gick inte ens tillbaka utan tog på mig kostnaden själv och fick kjolen omlackerad. Vågar knappt lämna ifrån mig bilen längre är rädd för att dom ska sabotera med flit. | |
|
Done! Nu efter månaders tjafs och huvudvärk är allt klart. Rubbet byttes, allt från spännare, kedja & Vevaxel. Hoppas kunna få ett par trevliga mil i min 1 serie innan jag gör mig av med den. BMW Segeltorp = Värdelösa RH Södertälje = Kanon! Rekommenderas starkt, duktigt gäng som kan sin sak! |
|
|
Postar en fråga här också: Själv kör jag omkring med en E91 med N47, kört nu från 10k till snart 15k mil. Men hör inget ovanligt missljud, lyssnar som bara den. En fråga: I min verkar det sitta en N47D20U0. Enligt VIN decoder [LÄNK] Nu är ju frågan om "-U0" är samma motor som "-A" (N47D20A)? Eller är jag ute och cyklar? Jag köpte min i DE, men alla kommer ju därifrån... Frågan är dock om bilarna i Tyskland kanske åtgärdades på service? |
|
|
tempbmw: Härligt! Äntligen lite ordning på sakerna.. Håller helt och hållet med dig angående Bmw segeltorp. Köpte min 1:a där, och det är första och sista gången det blir köp därifrån av många anledningar. Angående RH så håller jag mig dig även där. Alla ärenden som går kommer att utföras där. |
|
|
Måste tillägga ang segeltorp att de finns ett par kanonkillar där som är bra att ha och göra med, men inte alltid man får tag på dom. Kände bara för att nämna det för att inte hänga ut dom totalt. |
|
|
@Haas Jo det känns helt fantastiskt att äntligen kunna njuta av bilen. När jag varvar den nu är det endast motorljud, inget skrammel överhuvud taget. |
|
|
Hej, Läste tråden och har precis samma bekymmer med rassel från kamkjedjan och huggande koppling på min nyss köpta 320d -09 som gått ca15.000mil. Inget som upptäcktes när jag köpte den utan lagt märke till efterhand, har dessutom köpt av en privatperson. Jag har dock ingen maskinskada som kan täcka i min försäkring. Är det lönt att snacka med BMW eller vad ska man göra? Hade ju ingen aning om att det var så vanliga problem med N47 motorn innan jag köpte bilen och känner sig lite besviken på märket eftersom det är min första BMW och trodde det skulle vara ett säkert köp. |
|
|
Har du tur så omfattas din bil av BMW's aktion: Länk Ring och kolla! |
|
| Ring de Berner. | |
|
Tack för tipsen, jag ska ringa och kolla. När jag läst på i den tråden så verkar det som att tillverkade efter 2009-05 är det någon uppgradering på motorn, och då gäller det inte den Aktionen med byte av kamkjedja. Verkar vara några 09or på tråden som försökt men fått nej. Min är givetvis en 2009-06 😰 Men man kan ju ha tur ändå, så jag försöker givetvis😜 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.