|
|
|
|---|---|
|
Har ett ganska konstigt problem med min 330d e46 -03. ursäkta om jag babblar på mycket men lite bakgrundsfakta har aldrig skadat :P Har upptäckt ett fel på min kamaxelsensor och tänkte då köpa en ny och instalera, detta va då lättare sagt än gjort... Ringde bmw, beställde rätt del, och av någon anledning fick jag för mig att byta den på plats utan för bmw då bilen ändå går att köra. detta va tur då sensorn inte passade. Jag går in till bmw igen och tar med mig den gamla sensorn in för att kunna visa att de är olika. Efter mycket kliande i huvudet märker vi att delnummrerna på sensornerna inte stämmer, han söker upp delen på den gamla sensorns reservdelsnummer vilket visar att den fortfarande görs och går å beställa, så den beställs. När jag då lite nyfiket frågar varför denna sensor inte rekomenderas till min bil och vilken bil som då ska ha den så får jag svaret: Den ska sitta i BMW S54/S62 Motorer!!! I min Diselbrännare från -03 så sitter det en sensor från en M3/M5! Varför? är det någon som har haft detta problem? Enligt bilder jag sett på realoem.com så ser den mer ut som sensor på s62 motorn då den inte har någon sladd på sig men numret är ju samma som förhoppningsvis är det i alla fall samma fattning även om det är en längre kabel... Finns det någon snäll själ i stockholmsområdet som har en av dessa motorer som skulle kunna montera av sin så jag skulle kunna få prov montera och se om den ens passar? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." | |
|
Har du sökt i realoem på art.nr och kollat vilka bilar den sensorn skall passa till? Kan ju vara så att den inte bara är avsedd för S54/S62... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
enligt bmws egna söksystem så skulle den bara sitta i M3/Z4M? och när jag söker på realoem.com så får jag upp M5 och alla bilar som har S54 och Z3M... "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.