|
|
|
|---|---|
|
Hallå forumet, vi ska köpa oss en småbil och har tittat mest på en Yaris från -06 och uppåt. Motor vi tänkt oss är 1,0. Nu har jag ingen susning om hur dessa bilar är mer än det jag läst om på nätet. Någon som vet en del om Yaris? Ni får gärna komma med förslag på andra bilar med kombination: kvalité, låga ägandekostnader. Max 70sek | |
| Vet inte varför man ska ha en småbil, men det har säkert ni klurat ut. En kollega hade samma tankar och efter mycket efterforskningar kom vi fram till att det nog var ett bra val, om man vill ha en småbil. Kvalitet och låga ägandekostnader, vad ska du ha den till och hur länge? | |
|
Vi åker mestadels i stan och vi har tänkt att ha den i 5-6år. |
|
| Ok, kör på en yaris då. Trevlig liten bil som säkert är helt ok att åka i och med bra kostnader. Tror inte ni tappar så våldsamt mycket på den i jämförelse med "roligare" småbilar. | |
|
Precis så jag kände också ang förlust i värde. Visst, man får offra krutet under huven men det är något man får lägga åt sidan. Tack för din input iallafall :) |
|
| Det var inget, råkade vara lite inläst på bilen. Sedan finns det säkert andra åsikter, Men för ditt syfte och över tiden du ska ha bilen tror jag knappast du gör bort dig. | |
| Låter fint! | |
|
Även jag har kollat på yaris och det är någon motor som är sämre än den andra tror det var 1.0 och inte 1.1 men osäker. Ställ frågan på toyotaforumet du får nog mer svar där. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.