|
|
|
|---|---|
|
Har två "problem"/frågor angående mkIV navin i min nyligen inköpta e46. 1: Verkar vara glapp i själva GPSen på något vis. När kartan visas ser man i övre högra hörnet den lilla rutan med en jordglob i. När det fungerar som det ska har jag för mig (från min förra e46) att det ska vara som gröna stjärnor + att det står "GPS" i rutan. Så är inte fallet just nu i min bil. Det som är märkligt är att bilen har full koll på vart den är på kartan hela tiden. Nån som har koll på detta vad det är som inte fungerar och hur den ändå trots allt känner till bilens position osv.? 2: När jag uppdaterade till den senaste programvaran i denna bil använde jag samma skiva som till min förra e46. Allt såg bra ut i uppdateringen men i den förra bilen (som också var mkIV) kunde jag få fram kartan i 3D-vy. Den möjligheten har jag inte nu. Har även för mig(dock inte 100) att den växlade över till "night-mode" på färgerna när det blev kväll. Lite I-landsproblem men ändå... Någon som vet varför? Har även samma karta(från 2011) som i föregående bil. | |
|
Ingen? Någon som har tips på någon bra utländsk sida man kanske kan läsa lite om detta på(på engelska)? |
|
|
Länk användarmanual på engelska men den kanske du redan har.. |
|
| Tackar! Den hade jag inte. | |
|
3D måste du aktivera i service menyn Night mode finns inte org,liksom svenskan och annan logga...det är extra "funktioner" man kan lägga in i nav os mjukvaran Länk |
|
|
nightmode växlar inte automatiskt,....de får man göra "manuellt" från läge 1 till 2 i Inställningar-färgschema automatiskt till nattläge finns bara på CIC/hårddisknavin som farsan har Länk |
|
|
Det där med nightmode har jag nog blandat ihop med en liten bärbar garmin som jag har i den andra bilen. Aktivera 3D i servicemenyn? Hur hittar man dit? Jag tycker jag har bläddrat runt på alla inställningar utan att hitta något. Jag lyckades ju tydligen i min e46 jag hade förut men jag har visst förträngt hur man gör :( |
|
|
Svarar mig själv. Google is your friend:) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.