|
|
|
|---|---|
|
Försöker beställa fälgar från reifen.com deras kundtjänst kräver att få veta Axeltrycket på bilen för att kunna göra ordern samt försäkra sig om att fälgarna passar bilen. Har snackat med BMW-sverige samt lokala BMW båda säger att dom "inte vet" eller "kan inte hitta infon" får en känsla av att dom inte vill hjälpa en. Är det möjligtvis någon som vet vad Axeltrycket (fram och bak) är på en BMW 325i E90 06:a? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Men detta måste ju rimligtvis stå i instruktionsboken? Eller är det bara beskrivningar av kaffekopparnas funktion numera i dessa? Googlade lite snabbt och fick fram en dröse instruktionsböcker till E90. I en står det att max tillåten vikt på framaxel/bakaxel är 940/1100kg för 325i och 970/1120 för 330i. Men man blir något oroad av svaret från BMW. De gånger jag varit i kontakt med BMW med tekniska frågor (BMW i Malmö och BMW Sverige i Stockholm har jag fått bra respons och de varit mycket hjälpsamma). |
|
Det står i regbeviset samt på transportstyrelsen om du knappar in regnr... = ) |
|
|
Tack för svar grabbar! @bmw-slangen @Sir Anton Glömde återgå till forumet sedan jag löste det på annat sätt. |
|
|
@Sir Anton Det råkar vara som så att det inte står i transportstyrelsen där man knappar in reg-nr "fråga om annat fordon" allt står faktiskt inte där ^^ Inte heller stod detta i regbeviset, vilket var märkligt. Anyways så löste det sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.