|
|
|
|---|---|
|
Jag blir inte riktigt klok på om min bil har denna funktion. Ingår den i "05DF Aktive Geschwindigkeitsregelung mit Stop&Go-Funktion"? Bilen varnar när man kommer för närma framförvarande och det går att ställa in känsligheten men jag vet inte om den aktvit går in och bromsar. | |
|
Länk 628csi |
|
| Jo, så där vet jag ju ungefär att det fungarar men jag menar om farthållaren inte är aktiverad. Finns det då en nödbroms? Ponera att jag sitter och slöar till lite och så blir det köbildning längre fram vilket jag inte noterar. Bromsar då bilen per automatik? | |
|
Tror att du i så fall smäller rakt in i den framförvarande bilen... Utgår från att bromsen bara fungerar med farthållaren aktiverad. Men har inte vågat att testa :-) Har försökt att läsa mig till svaret i instruxen men ser det bara nämnas hur det är tänkt att fungera i samband med den aktiva farthållaren. Niklas Fransosen |
|
|
Om farthållaren inte är inkopplad och collision warning är aktiverat, får du både en visuel (instrument/HUD) samt en akustisk varning, om en fara uppstår. Bromstrycket ökas så bromslängden förkortas. Är faran för kollision stor, bromsar bilen själv i början som jag tolkar det. Här står det du söker: Länk |
|
| Sim; jag tolkar det som du gör men vad händer om man inte gör något själv? Fortsätter den då att bromsa in helt? Hypotetisk fråga kanske men ändå. | |
| Nix det tror jag inte - Det är för att få din uppmärksamhet! | |
|
Om ni läser om 2014 års nyheter som presenterades idag så nämns just den finess som efterfrågas av OT som en av de nyheter som lanseras i och med modellårsskiftet. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Åsså länken... Länk ---- BMW CS #6212 |
|
| Pust och stonk...! Jag får nog bromsa själv då! :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.