|
|
|
|---|---|
|
Hej köpte mig en bmw 520 e34 -88 och fläkten funkar inte, och nej den går ej heller på 4an så motståndet skall ej vara pajj dock så saknas det ett relä i boxen och strömkabeln från säkringen går dit. Kolla bild. Vilken färg skall relät ha? och vilken betäkning? mvh [URL=Länk | |
| [URL=Länk | |
| Länk ***** | |
| Någon som vet? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nu ser min säkringsbox (E34 535i -89) helt annorlunda ut än din - men ofta brukar BMW återanvända reläer. Reläet för kupefläkten i min bil är K4, dvs det gula reläet med svart markering - se bild nedan. Länk Nu är din forumbild väldigt liten och det är svårt att se - men det ser ut som du har fem stift anslutna i reläsockeln och layouten ser ut att vara identisk med min layout för K4 reläet - se bilder nedan där jag monterat bort ovan nämnda relä och du kan se dess stiftlayout. Länk Länk Således borde det vara detta relä som ska sitta i den tomma sockeln. Länk Det har reservdelsnummer 61 31 1 378 797. Jag slog upp detta och enligt reservdelskatalogen så finns det ett sådant i E34 520i M20 bilarna. Länk Nu har just detta artikelnummer utgått och ersatts av 61 31 1 388 912 som i sin tur utgått och ersatts av 61 36 1 388 910. Detta 61 36 1 388 910 har en annan färg, det är turkosblått. Ser ut på såhär. Länk Men enklast är ju bara att köra en sväng inom BMW så plockar de fram vilket relä det ska vara (och troligtvis har de detta hemma så du får det direkt). |
| Fin bil med låga mil. Hade den varit helt i orört originalskick tror jag att den varit värd och släjbar för 250'. Som den står nu så tror jag att den är säljbar till rätt köpare för max 170-180'. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.